یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

صادرات 1.1 میلیاردی محصولات لاستیک و پلاستیک در 8 ماه
آمارهای وزارت صمت نشان می‌دهد پنج رشته فعالیت «مواد و محصولات شیمیایی»، «کک و فرآورده‌های حاصل از نفت»، «فلزات اساسی»، «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «محصولات از لاستیک و پلاستیک» به لحاظ ارزشی توانسته‌اند بیشترین ارزآوری در هشت‌ماه نخست امسال را به ارمغان بیاورند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، ارزیابی میزان صادرات این پنج غول صنعتی نشان می‌دهد آنها در مجموع توانسته‌اند بیش از ۱۹ میلیارد دلار صادرات را به ثبت برسانند.

براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی «مواد و محصولات پتروشیمی» با صادراتی بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار در رده نخست کالاهای صادراتی قرار گرفته است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل رشد بیش از ۷ درصدی را تجربه کرده است.

پس از آن گروه «کک و فرآورده‌های حاصل از نفت» با ۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار جایگاه دوم صادراتی را به خود اختصاص داده است. این گروه در مقایسه با هشت ماه منتهی به سال ۹۶، رشد نزدیک به ۳۳ درصدی را ثبت کرده است. اما صادرات «فلزات اساسی» نیز در این مدت به ۳ میلیارد و ۵۸۱ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، رشد نزدیک به ۲۶ درصدی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

صادرات گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «محصولات از لاستیک و پلاستیک» هم در هشت ماه امسال به ترتیب ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون دلار و یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار گزارش شده است. این دو گروه به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، رشد بیش از ۸ درصدی و رشد بیش از ۱۹ درصدی را تجربه کرده‌اند.

اما کارنامه صادرات بخش معدن برخلاف صادرات رشته‌ فعالیت‌های صنعتی آنچنان قابل قبول نبوده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد از میان سه گروه معدنی، ۲ گروه «استخراج کانسارهای فلزی» و «استخراج سایر معادن طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افت صادرات را چه به لحاظ وزنی و چه ارزشی تجربه و تنها گروه «استخراج زغال‌سنگ و لیگنیت؛ زغال‌سنگ نارس (تورب)» توانسته است در هشت‌ماه نخست امسال رشد صادرات به لحاظ ارزشی و وزنی را به ثبت برساند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟