پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ 0 593

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

عرضه ناکافی و حداقلی مواد اولیه پتروشیمی ها در بورس کالا

عرضه ناکافی و حداقلی مواد اولیه پتروشیمی ها در بورس کالا
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: عرضه ناکافی مواد اولیه در بورس کالا و عدم رعایت کف عرضه از سوی پتروشیمی‌ها به عنوان یکی از چالش های صنایع پایین دستی مطرح بوده و برای حل این مشکل در حال حاضر بسته حمایت از رقابت پذیری صنایع پایین‌دستی از سوی اتاق بازرگانی ارائه شده و در دستور کار شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی قرار دارد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از تابناک اقتصادی علی لشگری عمده‌ترین مسئله مطرح شده در بسته حمایت از رقابت‌پذیری صنایع پایین‌دستی را، جلوگیری از خام‌فروشی و حمایت از صنایع پایین دستی به منظور صادرات محصولات با ارزش افزوده و اشتغال‌زایی بیشتر عنوان کرد.

چالش صنایع پایین دستی مواد پلمیری در بورس کالا

وی ادامه داد: در حال حاضر چالشی که در بورس کالا برای صنایع پایین دستی در حوزه مواد پلیمری وجود دارد، تغییر مبنای قیمت گذاری نرخ پایه از متوسط قیمت خرید نیمایی در طول ۱۴ هفته گذشته به متوسط قیمت فروش نیمایی بوده که باعث آدرس غلط به بازار تامین مواد اولیه شده است.

لشگری افزود: این آدرس غلط که ازسوی کارشناسان دفتر صنایع تکمیلی بورس کالا اعلام شد در شرایطی که بازار محصول نهایی با کاهش تقاضا مواجه بوده و در رکود به سر می برد و پایین آوردن قیمت پایه با هر نیتی، آن هم در غیاب سقف رقابت منجربه افزایش نسبت قیمت معامله به قیمت پایه شد و به عبارت ساده تولید کننده ایرانی باید مواد اولیه پتروشیمی ها را با قیمت های گران تر از رقبای خارجی خریداری کند.

وی تاکید کرد : برای برون رفت از چالش‌های فعلی میان صنایع بالادست و پایین دست باید قوانین و سازوکاری وجود داشته باشد که تعادل را بین این دو برقرار کند و بسته پیشنهادی اتاق ایران درخصوص تکمیل زنجیره ارزش، همین کارکرد را ایفا خواهد کرد.

لشگری ادامه داد: موضوع مهمی که می تواند به صنایع پایین دستی کمک کند تغییر سیاست های مالیاتی در صادرات مواد اولیه است که یکی از آنها لغو معافیت مالیات بر درآمد صادرات مواد اولیه پتروشیمی، پالایشی و فلزات پایه است تا شیب قیمت مواد اولیه تولید صنایع بالادستی کشور، به سمت تامین و تقویت صنایع مکمل برگردد.

وی تاکید کرد: همچنین استرداد مالیات بر ارزش افزوده در صادرات مواد اولیه ای مثل نفت، گاز، پتروشیمی، مس، فولاد و آلومینیوم کلا یا جزیی متوقف شده و دولت نیز با بازنگری در نرخ خوراک یا سایر حقوق دولتی صنایع بالادستی شرایط عدم افزایش هزینه در صنایع پایین دستی به منظور سودآوری متعارف این بنگاه های اقتصادی را فراهم آورد.

لشگری در پایان نیز گفت: با اعمال تخفیف های خوراک به میزان 15 الی 20 درصد برای ایجاد صنایع بزرگ جدید یا توسعه تولید صنایع بزرگ موجود ، می توان کشور را به جذاب ترین قطب سرمایه گذاری صنایع پالایشی و فلزات پایه تبدیل و ماندگار کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟