چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افول بازار پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن خاورمیانه و آفریقا در ماه فوریه
از نیمه دوم سال 2018، بازار پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن در آفریقا و خاورمیانه رو به افول گذاشته است. با وجود مشاهده چندین افزایش قیمت در ماه فوریه، عرضه مناسب و تقاضای پایین، قیمت­ها را نسبتا ثابت نگه داشته­است.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

دو رویکرد متفاوت در بازار داخلی عربستان سعودی

یک تولید کننده بزرگ عربستان سعودی، پیشنهادات جدید پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن را با اندکی افزایش (10 دلار به ازای هر تن) نسبت به ماه ژانویه به بازار داخلی عرضه کرد. اما از آنجا که در میان تقاضای پایین فعالان بازار انتظار تغییرات بزرگی در بازار نداشتند، پیشنهادات جدید این تولیدکننده، تاثیری چندانی بر معاملات آنها نداشت.

با پیروی از این تولید کننده اصلی، یک تولید کننده دیگر هم افزایش قیمت مشابهی را در ماه فوریه اعمال کرد، ولی به جز آن سایر تولید کنندگان پیشنهادات خود را بدون تغییر نسبت به ماه قبل اعلام کردند.  

تکرار پیشنهادات تولیدکنندگان برای ماه دوم به بازار امارات متحده

پیشنهادات ماه فوریه از طرف تولید کننده اصلی عربستان سعودی به فعالان بازار امارات متحده عربی با توجه به فراوانی عرضه و تقاضای متوسط، بدون تغییر نسبت به ماه گذشته یا با تغییرات بسیار اندک بوده است.

یک توزیع کننده اماراتی گزارش داد که یک تولید کننده محلی برای دو ماه پی در پی قیمت­هایش را بدون تغییر ارائه می­کند و خریداران قبل از انجام هر خرید جدید ترجیح می دهند صبر کنند و ببینند اوضاع بازار چگونه پیش می­رود.

 افزایش در پیشنهادات واردات به اردن

به گفته یکی از تولیدکنندگان محصول نهایی در اردن اگرچه تولید کننده اصلی عربستان صعودی در اوایل ماه قیمت­های خود را حدود 30 دلار در هر تن افزایش داد، اما با اعمال کردن تخفیف­هایی توانست تمایلات برای خرید را میان مشتریانش افزایش دهد.

این تولیدکننده با توجه به جو حاکم بر بازار جهانی، روندی پایدار را برای ماه آینده پیش­بینی کرد و همچنین افزود که آنها امیدوارند تا شاهد بهبود بازار در ماه‌های پیش از ماه رمضان باشند که فعالیت­های انبارسازی معمولا در آن تا حدودی اوج می گیرد.

کاهش قیمت تولیدکنندگان خاورمیانه برای بازار لبنان

عربستان سعودی تمام گریدهای پلی‌پروپیلن خود را بدون تغییر قیمت نسبت به ماه گذشته به بازار لبنان عرضه کرد. به همین ترتیب قیمت پلی‌اتیلن این تولید کننده عمدتا ثابت باقی ماند و یا تا 45 دلار در هر تن کاهش  داشت. دو تولید کننده دیگر خاورمیانه همچنین کاهش 10 تا 15 دلار در هر تن برای پیشنهادات پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن جدید خود اعمال کردند.

قیمت های پایین تر برای خریداران الجزایر در ماه فوریه

با وجود روند پایدار در سایر بازارهای منطقه، عربستان سعودی کاهش قیمت 30 تا 50 دلاری برای معاملات ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه در الجزایر نظر گرفت. از آنجا که اکثر خریداران الجزایر همچنان خرید خود را به صورت محدود و با توجه به نیاز روزانه کوتاه مدت انجام می­دهند، فروشندگان در پیشنهادات خود مجبور به چانه زنی شدند.

کاهش قیمت پیشنهادات کمپانی  ELEMEنیجریه در میان بی ثباتی سیاسی

تولید کننده محلی ELEME پیشنهادات گرید رافیا و تزریق پلی‌پروپیلن را برای ماه فوریه با 28 دلار کاهش، گرید تزریق پلی‌اتیلن سنگین را با 55 دلار کاهش، و گرید فیلم پلی‌اتیلن سنگین با 69 دلار کاهش عرضه کرد. این درحالیست که قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی بدون تغییر نسبت به ژانویه باقی ماند.

در همین حال، یک توزیع کننده از دو تولید کننده عربستان سعودی قیمت­های بالاتری دریافت کرد. با این حال، با توجه به کاهش بازار تقاضا ناشی از انتخابات پیش رو ، خریداران ممکن است بتوانند به قیمت­های پایین­تری در معادلات برسند.

ادامه ثبات قیمت­های پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن وارداتی در کنیا

تولید کننده اصلی عربستان سعودی قیمت­های پیشنهادی خود به بازار کنیا را عمدتا تمدید کرد. یک معامله ­گر اعلام کرد که تقاضا در بازار نهایی ناامید کننده است و انتظار می­رود که قیمت­ها تا پایان ماه در حدود فعلی خودشناوری داشته باشند.

تمدید قیمت­های عربستان سعودی در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی، نماینده تولید کننده اصلی عربستان سعودی قیمت­های قبلی گریدهای پلی‌اتیلن را دوباره تمدید کرد و اعلام کرد بهبود چندانی در بازار تقاضا نسبت به ماه ژانویه مشاهده نشده است.

منبع:  Chemorbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟