پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رکورد جدید بورس در معاملات پلیمرها
بورس کالا در هفته گذشته با جابجایی رکورد حجم معاملات پلیمرها ، شاهد شکسته شدن رکورد حجم معاملات امسال بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از نیپنا، بازار پلیمرها روزهای خوبی را تجربه می‌کند. بالابودن نسبی حجم عرضه‌ها در بورس کالا در کنار عدم رشد محسوس قیمت‌های پایه و همچنین نزدیکی به روزهای پایانی سال و البته بالابودن تقاضا برای محصولات نهایی و مصنوعات پلیمری موجب شده تا معاملات پلیمرها رشد جذابی را تجربه کرد. در هفته گذشته حجم معامله پلیمرها با 8 درصد رشد به نزدیکی 76 هزار تن رسید که بالاترین رقم از اواخر سال 94 تاکنون بود.

این نکته را باید بسیار مهم ارزیابی کرد زیرا نشان می‌دهد که بازار در وضعیتی که جذابیت واسطه‌گری و سفته بازی‌ها اندکی کاهش یافته به شدت به سمت خرید مواد اولیه ترغیب شده است، این امر بیان کننده  وضعیت مطلوب تولید در صنایع تکمیلی است.

از سوی دیگر، با توجه به نوسان قیمت دلار در ماه‌های اخیر بازار از اجناس وارداتی یا خالی شده و یا میزان عرضه آن‌ها محدود شده است. همین داده بستری جذاب را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده است تا با تقویت حجم تولید به تغذیه بازارهای داخلی و همچنین بازارهای منطقه‌ای بپردازند تا موفقیت‌های جدیدی را هم ثبت کنند. این شرایط در وضعیتی خودنمایی می‌کند که بازار آزاد پلیمرها از یک آرامش نسبی سود می‌برد و با توجه به بالابودن حجم داد و ستد پلیمرها در 4 هفته خیر، شاهد تغذیه کافی بازار از مواد اولیه هستیم که تاکنون از رشد قیمت‌ها حتی در کنار افزایش قیمت‌های پایه در بورس کالا جلوگیری کرده است.

در هفته گذشته در بورس کالا شاهد رشد 9 درصدی عرضه پلیمرها بودیم ولی در برابر آن حجم تقاضا بیش از 2 درصد کاهش یافت. این سیگنال نشان می‌دهد که باید احتمال پایین بودن عرضه گریدهای جذاب را مطرح کرده زیرا عقب‌نشینی تقاضا باید دلیلی منطقی داشته باشد. البته در شرایطی که حجم عرضه‌های کل نیز بالا باشد بازار به سمت رقابت برای خرید و رشد قیمت‌ها متمایل نخواهد شد و همین سیگنال هم جذابیت هجوم تقاضا را محدود می‌کند. به عنوان یک نمونه مشخص گریدهای سنگین فیلم ، پت نساجی و پت بطری و پلی‌پروپیلن‌های شیمیایی در هفته گذشته با کاهش حجم معاملات به نسبت هفته قبل از آن روبه‌رو شده‌اند که همین داده می‌تواند توجیه‌گر کاهش حجم تقاضا در بورس کالا باشد. البته سایر گریدها در این زمینه با رشد معاملات روبه‌رو بودند که خود سرعت گیر مهمی در برابر رشد قیمت‌هاست ولی گریدهای جذاب ذکر شده شرایط خاص خود را دارند.

اما در بازار محصولات شیمیایی شاهد کاهش 8 درصدی حجم معاملات به نسبت هفته قبل از آن بودیم، ولی داد و ستد بیش از 28 هزار تن به معنی ثبت یک هفته متعادل و حتی مطلوب بود. بنابراین از این مسیر نمی‌توان نقدی جدی را به بازار وارد کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟