یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بازار رو به افول PET در چین
هفته گذشته قیمت بطری‌های پلی‌اتیلنیPET در چین به رغم تداوم افزایش قیمت نفت در معاملات آتی، باز هم سیری نزولی داشت.

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست به نقل از ChemOrbis، از جمله علل این کاهش قیمت می‌توان به رکود بازار تقاضا با توجه به نزدیک شدن فصل تعطیلات، نگرانی از عرضه بیش از حد و شرایط اقتصادی و همچنین کاهش قیمت ترفتالیک اسید و اتیلن گلایکل اشاره کرد. 

•  روند معکوس PET و نفت خام

کاهش عرضه تولیدکنندگان اصلی نفت خام در پایان ماه دسامبر منجر به افزایش قیمت معاملات آتی نفت شد.  اما با توجه به موضع محتاطانه خریداران، بازار PET نسبت به این تغییرات عکس العملی از خود نشان نداد.
هفته گذشته یک معامله‌گر مستقر در چین کاهش 15 تا 20 درصدی بر قیمت معاملات PET خود اعمال کرد. او کاهش قیمت ترفتالیک اسید و اتیلن گلایکل و در نتیجه خودداری خریداران از انجام معاملات و همچنین کاهش تقاضای جهانی به دلیل عرضه بیش از حد را از دلایل اصلی این کاهش قیمت دانست.

•  تاثیر فرارسیدن فصل تعطیلات بر تجارت چین

هفته گذشته قیمت PET در بازار داخلی چین کاهش یافت. فعالان این بازار پیش‌بینی می‌کنند با نزدیک شدن تعطیلات سال نو چینی، مصرف در ماه ژانویه کاهش یابد.
یک فروشنده چینی فرا رسیدن فصل زمستان در نیمکره شمالی را از دیگر عوامل تاثیر گذار بر فعالیت کلی بازار می‌داند.

•  افزایش نگرانی‌های اقتصادی پس از اعلام اطلاعات PMI

دفتر ملی آمار چین اعلام کرد که بخش تولیدی شاخص مدیریت خریدPurchasing Managers’ Index (PMI)    این  کشور در ماه دسامبر با کاهش 6/. درصدی نسبت به ماه قبل به 4/94 رسیده است که نشان دهنده اولین سقوط پس از ژوئیه 2016 است.
به گفته یکی از معامله‌گران با انتشار اخبار منفی اقتصادی، تولیدکنندگان از خرید در حجم بالا امتناع می‌کنند و انتظار می‌رود در کوتاه مدت تمایل برای خرید ضعیف باقی بماند.  

•  پایین‌ترین قیمت PET صادراتی چین از نوامبر 2017

داده‌های شاخص ChemOrbis Price نشان می‌دهد  میانگین هفتگی قیمت PET بر اساس FOB چین، پس از آخرین دور کاهش قیمت، به پایین‌ترین میزان خود از نوامبر 2017 تا کنون رسیده است و بازار طی سه هفته گذشته بعد از یک جهش کوچک در اوایل دسامبر، روندی نزولی را پشت سر گذاشته است.

•  پایین‌ترین بهای PET کره جنوبی در یک سال اخیر

بر اساس میانگین هفتگی قیمت شاخص ChemOrbis Price هفته گذشته قیمت PET صادراتی از کره جنوبی بار دیگر کاهش یافت و به پایین‌ترین قیمت خود از ژانویه 2018 رسید.
یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی پیشنهاد قیمت صادرات خود را با توجه به کاهش ارزش ترفتالیک اسید و اتیلن گلایکول و محدود شدن تقاضا از سوی مشتریان اروپایی با فرارسیدن تعطیلات سال نو، با 20 دلار کاهش به ازای هر تن عرضه کرده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟