یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۹ دى ۱۳۹۷ 0 1202

نگاهي به بازار ABS آسيايي و اروپا در سال 2018

تضعيف 9 ماهه قيمت‌ها همگام با قيمت استايرن

تضعيف 9 ماهه قيمت‌ها همگام با قيمت استايرن
نگاهی به بازار ABS آسیا و اروپا در سال 2018 بیانگر تضعیف 9 ماهه قیمت‌ها همگام با قیمت‌ استایر‌ن‌ها است.

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست به نقل از chemorbis، بازار ABS اروپا و آسيا سال 2018 را با قدرت شروع كرد و با توجه به بالا رفتن هزينه‌ها، بيشتر سه ماه اول سال را با روندي صعودي طي كرد. اما پس از آن در سه چهارم پایانی سال با رسیدن به کمترین میزان در چند سال اخير روندي ملايم را در پيش گرفت.

 پيشرو در روند صعودي ABS در سه ماه پاياني سال 2017

اوايل نوامبر 2017 بازار ABS چين رونقی دوباره گرفت. بالا رفتن قيمت نفت خام، افزايش هزينه‌هاي بالادستي و همچنين عرضه محدود در آسيا، فروشندگان را تشويق كرد تا به رغم كمبود تقاضا موضع قويتري در پيش بگيرند.

 بالاترین قیمت ABS وارداتي چين در ماه فوريه در 5 سال اخير 

با توجه به میانگین هفتگی داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis، ABS وارداتي چين با در پيش گرفتن روندي صعودي به مدت 4 ماه، اواخر ماه فوريه به بالاترين قيمت در 5 سال اخير رسيد.

روند صعودي بازار اروپا در 4 ماه متوالي

بازار  ABSاروپا در واكنش به قدرت گرفتن بازار آسیا به دلیل کاهش حجم واردات از آسیا و همچنین افزایش هزینه‌ها در ماه دسامبر 2017، تا اواخر ماه آوريل به مدت 4 ماه افزايش قيمت داشت.
 
 كاهش قيمت ABS در اثر سقوط ارزش استایرن

با توجه به داده‌هاي شاخص قيمتChemOrbis ، اوايل ماه اوت قیمت آني استایرن در آسيا به بالاترین میزان خود رسید، در حالی که بازار اروپا از ماه مارس روندي نزولي را در پيش گرفته بود. سقوط قابل ملاحظه بازار استایرن در بالادست، عامل اصلی کاهش ارزش بازار ABS بود.
 
كمترين قيمت دو سال اخير در اروپا و کمترین قیمت سه سال اخير در آسيا براي استايرن در ماه دسامبر

با توجه به داده‌های ChemOrbis، بهاي آني استایرن در اروپا از ماه اوت رو به کاهش گذاشت و با چند مرحله كاهش قابل ملاحظه پس از آن، به كمترين ميزان دو سال اخير رسيد. قیمت استایرن آسیا هم با 35 درصد كاهش از ماه اوت در كمترين ميزان نسبت به سه سال اخير قرار گرفت. 

كمترين قیمت  ABS در جنوب شرق آسیا و چین در27 ماه گذشته

بر اساس شاخص قیمت ChemOrbis، بازار ABS وارداتي در چین و جنوب شرق آسیا پس از رسيدن به بالاترين ميزان در ماه فوريه، به مدت 9 ماه روندي نزولي داشت. در ماه دسامبر، هر دو بازار به پایین‌ترین سطح خود رسیدند که از سپتامبر و اكتبر 2017 دیگر مشاهده نشده بود. 

کاهش ميزان تقاضا در آسيا به دليل وقوع جنگ تجاری میان چین و آمریکا

كاهش ارزش ارزهاي منطقه جنوب شرق آسيا در میان تنش‌های تجاری بین چین و ایالات متحده، فعالان بازار را از ورود به بازار مواد تازه در آسیای جنوب شرقی و چین بازداشت. فعالان بازار عمدتا موضعي محتاطانه در رابطه با عدم اطمینان ناشی از جنگ تجاری در پيش گرفته‌اند که بر  تجارت ABS تاثیر می گذارد.
 
سقوط 23 درصدي بازارهاي اروپایی ABS بعد از رسيدن به بالاترين قيمت در ماه مارس  

با توجه به داده‌های میانگین هفتگی از شاخص قیمت ChemOrbis، قیمت ABS (به صورتFD براي شمال غرب اروپا) به پایین‌ترین ميزان خود از فوریه 2016 رسید، در ايتاليا هم قیمت‌ این محصول در ماه دسامبر به پايين‌ترين سطح خود از اوت 2016 رسید. درست همانند روند بازار ABS  آسیا، اين بازار هم پس از آنكه در ماه مارس به بالاترين ارزش خود رسيد 9 ماه روندي ملايم را در پيش گرفت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟