دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

انتقاد بخش خصوصی از دستورالعمل اخیر بانک مرکزی
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان از دستورالعمل اخیر بانک مرکزی انتقاد کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، احسان باقریان در نشست خبری که امروز برگزار شد، با تاکید بر این‌که اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، به‌دنبال برنگرداندن ارز به چرخه اقتصادی کشور نیست، گفت: ارزی که امسال توسط شرکت‌های پتروشیمی عضو اتحادیه به چرخه اقتصادی برگردانده شده، قابل دفاع است، اما این موضوع درباره سایر اعضا صدق نمی‌کند.

وی درباره موانع بازگرداندن ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصادی کشور توضیح داد: واحدهای تولیدی عضو اتحادیه در تامین خوراک از نرخ‌های پایین (۳۸۰۰ تومان، ۴۲۰۰ تومان و ارز سامانه نیما) استفاده نکرده‌اند و نرخ سنا و نرخ ازاد معیار تسعیر آن‌ها قرار داده شد.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر این‌که طبق مصوبه هیات وزیران، عرضه و تقاضا در سامانه نیما باید آزاد باشد، گفت: با این وجود به پتروشیمی‌ها تکلیف شده است که ارز خود را بالاتر از ۸۰۰۰ تومان در نیما عرضه نکنند. این در حالی است که هزینه صادرات از جمله نقل و انتقال پول، لجستیک و غیره افزایش یافته است.

وی با اشاره به دستورالعمل اخیر بانک مرکزی، اظهار کرد: این‌که صادرکنندگان را دسته‌بندی کنیم تا براساس میزان صادرات خود ارز را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند، تنبیه شرکت‌هایی است که بیش از ۱۰ میلیون یورو صادرات دارند.

باقریان در ادامه با بیان این‌که اتحادیه مخالف عرضه خوراک در بورس نیست، گفت: اتحادیه با عرضه خوراک در بورس مخالفتی ندارد، اگر سقف رقابت باز می‌شود، تفکیکی بین محصولات عرضه شده و مواد اولیه قائل شویم. اما در این شرایط هیچ واحدی نمی‌داند ماه آینده چقدر خوراک خواهد داشت.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی افزود: اتاق بازرگانی طرحی را در شورای گفت‌وگو پیگیری می‌کند، مبنی بر این‌که باید معافیت مالیات صادرات مواد اولیه‌ای که در کشور خواهان دارد، برداشته شود. هم‌چنین نرخ خوراک باید تعدیل شود و برای فعالانی که تازه می‌خواهند مشغول به کار شوند، نرخ خوراک ۱۵ تا ۲۰ درصد باید تعدیل شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟