سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

با مشکلات تعهد ارزی چه می کنید؟
این سؤالی است که از چند صادرکننده محصولات پلاستیکی پرسیدیم، آنچه در ادامه می خوانید، پاسخ های تولیدکنندگان و صادرکنندگان به سؤال ویکی پلاست است.

به گزارش ویکی پلاست،  شما هم اگر در این زمینه تجربه و پاسخی دارید برای اطلاع سایر صادرکنندگان، در بخش نظرات همین پست، آن را درج کنید.

1- صادرکننده اول

در صنعت پلیمر، کل صادرکنندگان که بالای ده میلیون دلار  طی دو سال گذشته صادرات داشتند فقط چهارده ۱۴شرکت هستند که خرید از بورس هم توسط این عزیزان انجام  می شده. بعضی از اونها یک دهم میزان اعلامی هم صادرات واقعی نداشتند و پوششی برای خرید مواد و پاس شدن موضوع در دفاتر مالیاتی بوده و اظهارنامه ها صادراتی خریداری شده بوده که اینها اصلا موضوع شون حل نشده.

حدود سیصد شرکت صادرکننده دیگر در صنعت پلاستیک داشتیم که زیر یک میلیون دلار صادرات دارند که اینها تقریبا در کل مشکلاتشون با این بخشنامه امیدوارم کمی حل شده باشد. بین یک میلیون دلار و ده میلیون دلار هم حدود نود صادرکننده داریم که اینا هم بلاتکلیف اند.

به نظرم این موضوع بستگی به آینده سیاسی ایران دارد، اگر قیمت ارز  کنترل شود و قوانین پولشویی رعایت شود قطعا هر پولی کنترل خواهد شد و صادرات هم.

2- صادرکننده دوم

حل نشده همچنان مشكلات هست و مخصوصا عراق و افغانستان كه اجازه دریافت ریالی دادن با این بخشنامه جدید نامشخصه و باید دلارش را تحویل بدین.

من این چند روز اصفهان چند صرافی و بانك رفتم همه نیما خرید می كردن و رفع تعهد میدادن، بانك تجارت فقط به نرخ نزدیك به بازار می خرید ولی گفتن نمی دونیم باید چطوری رفع تعهد كنیم براتون یعنی خود سیستم هم نمی دونه چه كار باید بكنه. رفتیم سازمان صمت می گه نمی خواد بدین شاید نیان.

رفتیم گمرك، گفتند زیر ١ میایون معافه.

رفتیم تعرفه های بالای اظهارنامه های قبلی را اصلاح كنیم می فرمایند ما نمی رسیم مال قبل رو عوض كنیم از این به بعد با تعرفه های جدید براتون می زنیم.

كلا واژه مشخص شیر تو شیر مصداق شرایط فعلی هست.

3- صادرکننده سوم
مبهم تر از گذشته و امیدوارم پشت گوش نیندازند كه به قاچاق كالا و ارز قوه قضاییه برسد با تاخیر روی تاخیر كه دیگر میشود لوپ دادگاه و غیره بی مورد شورای عالی مناطق آزاد و ویژه به احتمال قوی واحدهای مستقر را از این قضیه معاف میكند ولی مابقی واحدها گرفتار می شوند.

امروز پیش یکی از دوستان تولید كننده ... بودم كه صادرات بالای .... به ... دارد و ٢-٣ دوره صادر كننده ملی بوده و داشت گریه میكرد بنده خدا میگفت هنوز چیزی نشده یك جوان٢٠ ساله از تعزیرات فرستادند و طرف نمیداند جریان چی هست و فقط انگار دزد گرفته.

تجربه شما چیست؟ در بخش نظرات همین پست آن را بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مرید رحیمی دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷
با سلام خدمت دوستان و دست اندرکاران ویکی پلاست در مورد موضوع باید بگم این مشکل هیچ با بخشنامه های به اینصورتی که بانک مرکزی صادر می کند و مانند آزمون و خطا می ماند حل نمیشود بنده بر طبق قانون اساسی یک سری تعارض این بخشنامه ها با قانون اساسی پیدا کردم و مشغول یک دفاعیه خوب با تعدادی از شرکت های تولیدکننده و بازرگان برای ارائه به دیوان عدالت اداری هستیم چون این بخش نامه در خصوص بخش هایی مانند ایجاد شرایط مناسب برای شغل و حرفه و حمایت از تولید و صنعت متعارض می باشد بخش دوم هم مربوط میشه به بدهی شرکت ها این ایجاد بدهی مصداق بارز کسب مال از راه غیر به نوعی نامشروع برای دولت است به این معنی که دولت به اشخاص صادرکننده ارزی نمی دهد تا از آنها پس بگیرد و یک بخش هم نحوه ی معاملات می باشد وقتی شرکتها زیر زمینی اقدام به فروش ریالی می کنند شرکتها ی شناسنامه دار چطور اقدام به فروش ارزی کنند کسی از آنها خرید نمی کند بحث بعدی قاعده لاضرر است بدین معنی اجرای پیمان سپاری ارزی دارای ضرر و زیان بسیار برای تولیدکننده و صادرکننده میباشد و طبق قاعده اسلامی لاضرر که هم در قانون اساسی است و هم قوانین مدنی و جزایی است این بخشنامه مغایر با قاعده لاضرر است البته دفاعیه خیلی جامع تر خواهد بود و حتما به محض تکمیل منتشر خواهد شد ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟