جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

هنوز بانکی از سوی چین برای مبادله مالی با ایران معرفی نشده است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت چین منعی بر همکاری شرکت‌ها و‌ نهادهای مالی چینی با ایران قائل نشده است گفت: هنوز بانکی از سوی چین برای مبادله مالی با ایران معرفی نشده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از کنفدارسیون صادرات ایران، فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت به دلیل اعمال‌ تحریم‌ها، کشورهای شریک تجاری ایران نیز ناگزیر به حفظ منافع خویش در قبال تحریم‌های آمریکا شده‌ و سعی ‌می‌کنند‌ تبادلات بانکی و تجاری خود را با ایران کاهش دهند. این مساله شامل کشور چین نیز ‌می‌شود.

وی افزود: دولت چین منعی بر همکاری شرکت‌ها و‌ نهادهای مالی چینی با ایران قائل نشده است اما‌ موسسات و نهادهای مالی در این کشور به دلیل بالا بودن حجم مبادلات با آمریکا، ادامه مراوده با این کشور را ترجیح ‌می‌دهند. البته فارغ از تحریم‌ها، عدم الحاق ایران به FATF نیز همکاری موسسات مالی خارجی با ایران را دچار محدودیت کرده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: زمانی که ایران در شرایط‌ تحریم قرار داشت و حتی در زمان اجرایی شدن برجام، هیچ بانک چینی به جز کونلون، روابط بانکی با ایران برقرار نکرد. در واقع تنها بانک چینی‌ که با‌ ایران همکاری ‌می‌کرده است، کونلون بود که‌ عمده سهام آن متعلق به شرکت نفتی چین است. اما ظرف یک ماه گذشته، بانک کونلون نیز اعلام کرده که تعهدات خود به ایران تا 30 اکتبر را به انجام خواهد رساند و پس از این تاریخ، همکاری با ایران را به امور بشردوستانه محدود خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از30‌ اکتبر به بعد، مبادله رسمی و بانکی شرکت‌های ایرانی با چین به حالت‌ تعلیق درآمده،‌ مگر آنکه شرکت‌ها در این مدت از مجاری دیگر نظیر صرافی‌ها اقدام به نقل و انتقال پول کرده باشند. ضمن آنکه، بانک‌های چینی ارائه خدمات مالی به ایرانیانی که در چین اقامت دارند و حتی دانشجویان را از مدت‌ها قبل متوقف کرده‌اند‌ و این روند همچنان ادامه دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟