جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ آذر ۱۳۹۷ 0 985

معاون وزیر و سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران

شاخص صادرات کشور 13.5 درصد افزایش یافت

 شاخص صادرات کشور 13.5 درصد افزایش یافت
معاون وزیر و سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: صادرات محصولات غیرنفتی کشور در 8 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد 13.5 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،  محمد رضا مودودی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قم در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان، با اشاره به اینکه اگر شرایط به وجود آمده بر اثر تحریم با مدیریت صحیح همراه باشد، زمینه ساز رشد صادرات خواهد بود، اظهار داشت: فرایند صادرات کشور با وجود همه مشکلات اقتصادی به وجود آمده، مثبت بوده است و اکنون از مرز 30 میلیارد دلار صادرات با تراز تجاری مثبت عبور کردیم.

وی با تاکید بر اهمیت سازوکارهای نظارتی برای تخصیص ارز با نرخ دولتی به کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، گفت: اکنون 65 میلیارد یورو ثبت سفارش صورت گرفته است که اگر فرآیند نظارتی نباشد امکان سوء استفاده از دریافت تفاوت نرخ ارز دولتی و نیمایی با نرخ ارز آزاد وجود دارد.

مودودی افزود: البته در این شرایط که آمریکا به دنبال افزایش مصارف ارزی ما و توقف فرآیند تجارت خارجی کشور برای کاهش درآمدهای ارزی ایران هستند، محدود کردن صادرات یک تهدید است و ما امروز باید مانند دوران جنگ همه مردم را وارد صحنه فعالیت های اقتصادی و تجاری کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی را راه حل دور زدن تحریم ها دانست و گفت: برای مقابله با این جنگ نوین و تمام عیار، باید اقتصاد را مردمی کنیم و بخش خصوصی در کنار دولت حضوری فعال در عرصه تولید و تجارت داشته باشد  چرا که در این صورت رصد فعالیت های اقتصادی ما برای دشمن دشوار بوده و منتهی به بی اثر کردن تحریم ها خواهد شد.

وی افزود: اگر بخواهیم سطح تجارت کشور را محدود کنیم، تاب آوری خود در تحریم اقتصادی را کاهش داده ایم و در این راه مهمترین عنصری که می تواند حامی دولت باشد، بخش خصوصی است.

گفتنی است، همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قم با حضور سرپرست استانداری قم و تنی چند از مسئولان استان در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم برگزار شد که طی آن از 16 صادرکننده برگزیده استانی تجلیل به عمل آمد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟