دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چرا همه انرژی خود را مصرف میکنی وقتی نیمی کفایت می کند؟
اگر دو نفر با هم طنابی را بکشند هر کدام ۹۳ درصد از قدرت خود را به کار می گیرند وقتی سه نفر باهم بکشند این عدد ۸۵ درصد است و اگر هشت نفر بکشند فقط از ۴۹ درصد قدرت استفاده می کنند.

به این پدیده اثر کم کاری اجتماعی گویند زمانی که عملکرد فردی به طور مستقیم قابل مشاهده نیست و با تلاش گروهی آمیخته می شود کم کاری اجتماعی قابل مشهود است مخصوصا وقتی که این کوتاهی ها به چشم نمی آید.

یک سوال پیش می آید:

چه کسی این ایده تحسین شده را مطرح کرده که تیم ها بسیار بیشتر از افراد موفق می شوند؟

شاید ژاپنی ها !زیرا کم کاری اجتماعی به ندرت در ژاپن اتفاق می افتد در غرب تیم ها فقط و فقط در صورتی بهتر عمل می کنند که کوچکتر و متشکل از افراد مختلف و متخصص باشد زیرا در این گروه ها عملکرد فردی هر متخصص قابل ردیابی است.

کم کاری اجتماعی پیامدهای جالبی دارد ما نه تنها در مشارکت بلکه حتی در حوزه جواب گویی هم تمایل به عقب نشینی داریم هیچ کس نمی خواهد مسئولیت کارهای خلاف یا تصمیم های بد کل گروه را قبول کند ما پشت تصمیم های تیمی پنهان می شویم. 

به همین دلیل است که تیم ها  نسبت به تک تک اعضا ریسک های بزرگتری دارند زیرا افراد گروه استدلال می کنند که اگر کارها بد پیش برود آن ها تنها کسانی نیستند که سرزنش خواهند شد این اثر را انتقال مخاطره آمیز گویند که  این برای شرکت ها و استراتژیست های صندوق بازنشستگی خطرناک است جایی که پای میلیاردها پول در میان است یا در وزارت دفاع یعنی جایی که در مورد استفاده از سلاح اتمی تصمیم می گیرند.
 
در نتیجه مردم در گروه ها نسبت به وقتی تنها هستند متفاوت رفتار می کنند با آشکار شدن عملکردهای فردی تا حد امکان می توان نقاط ضعف گروه ها را خفیف کرد.

زنده باد شایسته سالاری! زنده باد جامعه عملکرد محور!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟