جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چرا در دنیای کسب و کار کنونی مهارت مهمتر از تحصیلات است؟
این روز‌ها در دنیای کسب کار کنونی، مهارت ها و برخی ویژگی‌های شخصیتی از تحصیلات بسیار مهمترند. یکی از کارشناسان مدیریتی حتی عقیده‌ دارد که سابقه کاری مشابه نیز به اندازه‌ی مهارت‌ های یک فرد اهمیت ندارد.

«کلی پالمر» رئیس اداره‌ی آموزش سایت لینکدین و نویسنده‌ی کتاب مدیریتی معروف The Expertise Economy برای توضیح این موضوع، استخدام یکی از نیروهای خود را مثال می‌زند؛ وی چندی پیش به دنبال استخدام متخصصی در زمینه‌ی کدنویسی و توسعه وب سایت برای سایت لینکدین بود. پس از انتشار آگهی استخدام، با تعداد زیادی رزومه مواجه شد که همگی آنها مهندسان کامپیوتر بودند و از دانشگاه‌های معتبر فارغ التحصیل شده بودند. علاوه بر این تجربه فعالیت در زمینه‌های مشابه را دارا بودند.

با این وجود کارشناس یاد شده سراغ استخدام فرد دیگری رفت. این کدنویس بر خلاف دیگر مهندسین، فارغ التحصیل رشته‌ی عصب شناسی بود و در زمینه‌ی فروش فعالیت می کرد تا به مقام مدیریتی رسیده بود. در این مقطع متوجه شد که برنامه‌ی گوگل شیتز محدودیت‌هایی دارد و اگر آنها برطرف گردند ممکن است نتایج تیم فروش بهبود یابد.

از این رو فرد مورد نظر تصمیم گرفت دانش کد نویسی بیاموزد و آموخته های خود را در ساخت اپلیکیشن ماشین حسابی مخصوص پیاده کند تا عملکرد تیم خود را بهبود بخشد.

پس از این اتفاق، پالمر تصمیم گرفت پروتکل‌های مدیریتی سنتی را کنار بگذارد و سراغ گزینه‌ی نا متعارف برود چرا که تا به حال رزومه‌ای تا این حد متفاوت را مشاهده نکرده بود. سالیان سال است که اصول مدیریتی بر استخدام افراد متخصص و تحصیلکرده تاکید می‌ورزد اما از نظر کارشناسان مدرنتر، زمان تغییر فرا رسیده است.

به گفته‌ی پالمر، اکنون وارد عصر دیجیتال، اتوماسیون و شتاب شده‌ایم. عصری که در آن، مهارت ، تخصص و اشتیاق حرف اول را برای موفقیت در صنعت می‌زند. به همین دلیل مهمترین قسمت رزومه‌ی یک فرد دیگر تحصیلاتش به شمار نمی‌رود بلکه توانایی‌های اوست که موجبات استخدام و عملکرد فوق العاده‌اش را فراهم می‌کند.

از این رو پالمر سعی کرد با استخدام عصب شناس کدنویس یعنی ریکو ریسک کند چرا که باور داشت وی مجموعه‌ای از توانایی های مورد نیاز برای موفقیت را در اختیار دارد؛

ریکو کدنویس خوبی بود و با دستاورد‌هایش اثبات کرده بود تخصص لازم برای استفاده از زبان Python را کسب کرده است. باید گفت به گفته‌ی کارشناسان Python بهترین زبان مخصوص مؤسسات غیر فنی برای توسعه وبسایت به شمار می‌رود. اما آنچه ریکو را از دیگران جدا می‌کرد، اصالت، ابتکار، خلاقیت و توانایی‌های رهبری‌اش بود.

او در طول فعالیت کاری خود چابکی خاصی در یادگیری نشان می داد که در واقع مهمترین مهارت در دنیای کسب و کار امروز به شمار می‌رود. با توسعه تکنولوژی های جدید و بکارگیری ایده‌های تازه، وضعیت کار ممکن است هر روز تغییر کند. به همین دلیل توانایی به روز رسانی سریع و چابکی در یادگیری مهمترین عامل موفقیت یک فرد به شمار می‌رود.

علاوه بر این ریکو فارغ التحصیل رشته‌ی عصب شناسی بود و می توانست با کمک آموخته هایش بهترین گزینه برای پلتفرم لینکدین که روی پدیده‌ی یادگیری اجتماعی تمرکز کرده را انتخاب نماید. به همین دلیل است که مدیران موفق و متخصصین کارگزینی اخیراً مهارت‌ های یک فرد را مهمترین گزینه برای استخدامش درنظر گرفته و روی این مسئله تمرکز می‌کنند.

برای مثال کمپانی IBM اخیراً سعی کرده تا روش‌های استخدام کارکنانش را تغییر دهد. «جینی رومتی» مدیر عامل این شرکت باور دارد که بسیاری از شغل‌ها نظیر تکنسین‌های رایانش ابری بیشتر از آن که به مدرک احتیاج داشته باشند، نیازمند بهره‌مندی از مهارت‌ های متفاوتند.

بنابراین در عصر تکنولوژی بهتر است که هر فرد سعی کند همواره به لیست توانایی‌هایش مورادی را اضافه کند. بهترین روش این است که کیفیت توانایی‌های خود را افزایش دهید تا بتوانید نظر مدیران را به خود جلب کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که استخدام کنندگان تنها ۶ ثانیه به بررسی رزومه‌ی کاندیداها می‌پردازند و اگر تعداد زیادی مهارت بی ربط کنار هم قرار دهید ممکن است کاندیدای مناسبی به نظر نرسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟