دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ضرورت بازنگری در فرمول تعیین قیمت های پایه/ جهت معکوس قیمت های پایه و بازار
اگر دلار با روند کاهشی هفته گذشته و هفته جاری، ریزش کند قیمت های پایه نه تنها تأثیری نمی گیرند، بلکه در اثر کمترین رقابت در هر گروه کالایی، هر هفته با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

پلی پروپیلن رکورددار افزایش قیمت ها در 22 مهر / قیمت پایه پی وی سی از 10 هزار تومان گذشت/قیمت پایه پت بطری، یکهزار و 420 تومان رشد کرد و به 17 هزار و 418 تومان رسید

این ها تیترهایی هست که بعد از مشاهده قیمت های جدید پایه به ذهن هر روزنامه نگاری می رسد تا برای قیمت های جدید، یک تیتر جذاب انتخاب کند.

اما پیش از شروع این تحلیل لازم است توجه تولیدکنندگان را به یک نکته جدی جلب کنیم:

دلار که اثر آن در قیمت های پایه هفته قبل و هفته جاری کاملا حذف شده در حال ریزش است و امروز در بازار آزاد به کانال 13 هزار تومان سقوط کرد. فراموش نکنیم که آنچه اکنون به عنوان میانگین 4 عرضه آخر در حال ثبت شدن است، ناشی از رقابت در فضای دلار بالای 15 هزار تومان یا بالاتر بوده و ضروررت دارد، دفتر توسعه صنایع تکمیلی در نوع قیمت گذاری قیمت های پایه، بازنگری جدی داشته باشد. چرا که اگر دلار با روند کاهشی هفته گذشته و هفته جاری، ریزش کند قیمت های پایه نه تنها تأثیری نمی گیرند، بلکه در اثر کمترین رقابت در هر گروه کالایی، هر هفته با افزایش مواجه خواهند شد.

گذشته از دلار و بی اثر شدن متغیرهای بازار مثل قیمت های جهانی، باز بودن سقف رقابت ها که قرار بود شکاف قیمت بازار آزاد و بورس کالا را ترمیم کند، حالا به جای کمک به تعادل بازار به عامل معکوس و مضر بازار تبدیل شده، چرا که در صورت ادامه روند معاملات در بورس کالا با سقف رقابت آزاد، هر هفته شاهد افزایش قیمت های پایه خواهیم بود و قیمت ها در فضای گلخانه ای بازار محصولات پتروشیمی که هر چند داخل اقتصاد است اما بی تأثیر از آن، دائما رشد کرده و قیمت ها هفته به هفته افزایشی خواهند شد.

اما امروز؛ قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای عرضه تا 29 مهر، امروز در حالی توسط دفتر توسعه صنایع تکمیلی اعلام شده که میانگین 4 عرضه آخر برای دومین بار به عنوان مبنای محاسبه قیمت ها، لحاظ شد.

به گزارش ویکی پلاست، امروز همه گروه ها به جز پلی اتیلن سبک تزریقی شاهد افزایش بودند. افزایش ها از 27.9 درصد یعنی پلی پروپیلن فیلم شروع و تا استایرن بودتاین رابر یا 2.2 درصد رشد ادامه دارد.

پلی پروپیلن فیلم 525j با 27.96 درصد (28057 ریال) افزایش، در صدر بیشترین افزایش قیمت ها قرار دارد و پس از آن پی وی سی (s65 /s70) با 26.88 درصد (22336 ریال) افزایش و پلی اتیلن سنگین تزریقی (52518 /HI500 /62n07) با 19.92 درصد (15841 ریال) افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

افزایش قیمت های پایه در حالی ثبت می شود که قیمت های بازار طی دیروز و امروز به علت شروع بارگیری ها ریزش کرده اند و می توان نشانه هایی از نزدیک شد قیمت بازار و قیمت تمام شده بورس را قیمت های جدید پایه مشاهده کرد.

در مورد رقابت ها

انتظار می رود تولیدکنندگان برای حفظ قیمت های پایه در همین رنج، از رقابت های بالا جدا خودداری کنند چرا که طبق قاعده جدید تعیین قیمت های پایه، چنانچه هر هفته رقابت ها افزایش بیابد و قیمت نهایی بالاتر ثبت شود، قیمت پایه هفته بعد نیز افزایش خواهد بود.

نگاهی به قیمت پایه PVC نشان می دهد نرخ فروش این محصول در کف بندر با قیمت نهایی آن در بورس کالا تقریبا به یک پایه رسیده و مشتریان این کالا و سایر کالاهای با شرایط مشابه PVC باید در خرید خود دقت بیشتری به خرج دهند.

قبلا اینجا، وضعیت فعلی بازار، پیش بینی شده بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 83%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟