دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

4 سناریوی پیش روی قیمت پایه مواد پتروشیمی در 15 مهر
از ابتدای مهر، خوراک پتروشیمی ها بر مبنای دلار نیمایی محاسبه می شود و در سوی مقابل، قیمت های پایه کماکان با ارز 4200 تومانی محاسبه و اعلام شده است.

به گزارش ویکی پلاست، امروز دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، 4 سناریور برای اعلام قیمت پیش رو دارد. این سناریوها و اقدامات احتمالی بعدی را در این پست بخوانید.

سناریوی اول: دلار 4200 تومانی

سه هفته از قیمتگذاری محصولات پتروشیمی با دلار 4200 تومانی، بعد از نامه وزیر صنعت در خصوص آزادسازی سقف رقابت و تعیین فرمول جدید برای قیمت های پایه گذشت.

دفتر توسعه صنایع پایین دستی، باید از هفته سوم، قیمت های پایه را با میانگین 4 هفته اعلام می کرد، ولی چنین اتفاقی نیفتاد و هفته قبل هم قیمت های پایه با دلار 4200 تومانی اعلام شد.

احتمالات محاسبه قیمت های پایه با دلار 4200 تومانی

امتناع پتروشیمی ها از عرضه! این احتمال وجود دارد که در صورت اعلام قیمت با دلار 4200 تومانی، برای پتروشیمی هایی که از ابتدای مهر، خرواک خود را با دلار نیمایی می خرند، سنگین باشد! و از عرضه محصولات در بورس کالا، امتناع کنند.

سناریوی دوم، میانگین 4 هفته

مطابق نامه وزیر صنعت که میانگین معاملات در 4 عرضه آخر محصولات پتروشیمی، باید مبنای قیمت گذاری قرار گیرد و این انتظاری است که بر اساس نامه ها و ابلاغیه ها، باید برای قیمت های پایه اتفاق بیفتد، اما صنایع پایین دست با این بند نامه وزیر موافق نیست و حتی شنیده هایی از ملغی شدن این بند نامه وزیر نیز، شنیده می شود.

احتمالات محاسبه قیمت های پایه با میانگین 4 هفته

طرف عرضه، یعنی پتروشیمی ها قطعا از این سناریو استقبال خواهند کرد اما همان طور که گفته شد، صنایع پایین دست با این بند موافق نیست.

سناریوی سوم: دلار نیمایی

خوراک پتروشیمی ها از ابتدای مهرماه با با دلار نیمایی محاسبه می شود، پس یکی از احتمالات، محاسبه قیمت های پایه با دلار نیمایی است. احتمالی که البته در هیچ یک از توافقات قبلی نبوده است.

محاسبه نرخ قیمت های پایه با دلار نیمایی، خلاف همه توافقات قبلی برای محاسبه قیمت های پایه بوده است.
قطعا حامی نخست این فرمول محاسبه، پتروشیمی ها خواهند بود.

احتمالات محاسبه قیمت های پایه با دلار نیمایی

در صورت محاسبه قیمت های پایه با دلار نیمایی، انتظار است به رغم رضایت پتروشیمی ها، قیمت های نهایی معاملات پتروشیمی با افزایش مواجه شوند.

سناریوی چهارم: عدم اعلام قیمت

امروز بعید نیست که دفتر توسعه صنایع پایین دستی، از اعلام قیمت های پایه خودداری کند و به جمع بندی در انتخاب گزینه های فوق نرسد.

احتمالات عدم اعلام قیمت:

در صورت عدم اعلام قیمت پایه، قیمت های هفته قبل به عنوان مبنای قیمت های این هفته نیز لحاظ می شود اما در این سناریو، باید منتظر واکنش پتروشیمی ها ماند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
تسمه کش یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
ممنون از سایت خوب شما،خوشحال میشم از سایت ما هم دیدن کنید. ارسال پاسخ
عبدل دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷
خدا رو شکر برگشت سناریو اول اگه دلالها و برخی کارگزاران جاهل کار نبلد و کارخونههای تشنه قیمت نجومی نخرند و پتروشیمی های جم و امیر کبیر و باختر و تندگویان و غدیر قطره چکونی عرضه نکنن خیلی عالیه کرایه بندر شد7تمن واویلاست اقا قیمت بالا نزن ریسکه ریسک.... اخه 7000 با ایکس5چرا 2500تمن اختلاف داشته باشن پ پ شیمیایی های هفته پیش همشون تو جاده ابطال هستن پ پ جم که عرضه شیمیاییشو متوقف کرده فقط مردونه نوید زر جور کشور رو میکشه پس مواظب باشین جوگیر نشیم انتحاری بزنین بورس این ماه برا پ پ و پی وی سی5هفته ایه ... الان بخاطر عدم بازگشت ارز پتروشیمیها دولت طرف پایین دست رو گرفته این فرصت طلایی رو که مهندس صالح نیا و کیانی بنظرم طراحش هست رو قدر دانسته خودمون نسوزیم چون سقف رو باز کردن این مهدوی رو پنبه کردن که هی به خیل عظیم تولید تهمت فروش میزد در کل بنقل حضرت سعدی غافل مباش ار عاقلی دریاب اگر صاحبدلی باشد که نتوان یافتن دیگر چنین ایام را .. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟