دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۳ تير ۱۴۰۳ 0

بررسی پیشنهادهای بخش خصوصی در مورد آینده اقتصاد و تولید

پارادایم شیفت از نفت به تولید

پارادایم شیفت از نفت به تولید
سیاستگذاری بلندمدت و کلان اقتصادی به‏‌منظور تغییرات ساختاری در اقتصاد ایران، تقریبا در تمامی دولت‏‌های گذشته، با ناکامی مواجه بوده و آنچه بر فضای غالب سیاستگذاری حاکم است، سیاستگذاری‏‌های مناسبتی و اقتضایی بوده است.

به عبارتی فعالان اقتصادی یا به دلیل وابستگی اقتصاد به نفت، در معرض شوک‏‌های خارجی قرار داشته‌اند یا به دلیل نبود برنامه‏‌ای هدفمند و قابل‏‌اجرا، در معرض تصمیمات خلق‏‌الساعه قرار دارند؛ فضایی که قربانی اصلی آن، تولید و درنتیجه اشتغال و رفاه عمومی است.

از منظر بخش‌‌ خصوصی‌‌، اولویت‌‌ اصلی‌‌ رئیس‌‌ جمهور آینده باید ایجاد تغییر در مسیر فعلی‌‌ اقتصاد کشور و اتخاذ رویکرد تحول‌آفرین‌‌ باشد. این‌‌ تحول از طریق‌‌ «حرکت‌‌ از حکمرانی‌‌ بر پایه‌‌ نفت‌‌ و گاز به‌‌ حکمرانی‌‌ اقتصادی بر پایه‌‌ بهبود توان تولید رقابت‌‌‌پذیر کشور در هم‌‌پیوندی متناسبی با شبکه‌‌های اقتصادی بین‌المللی‌‌ و زنجیره‌های ارزش منطقه‌‌ای و جهانی» ممکن‌‌ خواهد بود. حداکثر کردن منابع‌‌ حاصل‌‌ از تولید و صادرات نفت‌‌ و گاز و استفاده از آن برای بهبود کیفیت‌‌ و کمیت‌‌ زیرساخت‌ها و ورود فناوری‌های ضروری برای تقویت‌‌ تولید، یکی‌‌ از الزامات اساسی‌‌ موفقیت‌‌ در این‌‌ مسیر است‌‌.

مرکز پژوهش‌‌های اتاق ایران با همکاری اتاق تهران، با انتشار گزارش «آینده اقتصاد، تولید و بخش خصوصی: بینش‌‌های رئیس‌‌ جمهور آینده و پیشنهادها» تلاش کرده است با ارائه مختصری از وضع موجود کشور و بیان روند برخی شاخص‌‌های کلان اقتصادی و چشم‌‌اندازهای متصور برای آینده آنها، تصویری کلی از مسیر فعلی و پیش‌روی اقتصاد کشور ارائه کرده و متناسب با آن، پیشنهادهای اصلی بخش خصوصی را بیان کند. این گزارش ضمن ترسیم وضع موجود کشور و چشم‌‌اندازهای متصور برای آینده به بررسی الزامات و پیشنهادهایی پرداخته است که باید مدنظر رئیس‌جمهور آینده قرار گیرد.

رویکرد تحول‌آفرین‌‌: بهبود توان تولید رقابت‌‌‌پذیر ملی‌‌

از منظر بخش‌‌ خصوصی‌‌، اولویت‌‌ اصلی‌‌ رئیس‌‌جمهور آینده باید ایجاد تغییر در مسیر فعلی‌‌ اقتصاد کشور و اتخاذ ‌‌ رویکرد تحول‌آفرین‌‌ باشد. این‌‌ تحول از طریق‌‌ «حرکت‌‌ از حکمرانی‌‌ بر پایه‌‌ نفت‌‌ و گاز به‌‌ حکمرانی‌‌ اقتصادی بر پایه‌‌ بهبود توان تولید رقابت‌‌‌پذیر کشور در هم‌‌پیوندی متناسبی‌‌ با شبکه‌‌های اقتصادی بین‌المللی‌‌ و زنجیره‌های ارزش منطقه‌‌ای و جهانی‌‌» ممکن‌‌ خواهد بود. حداکثر کردن منابع‌‌ حاصل‌‌ از تولید و صادرات نفت‌‌ و گاز و استفاده از آن برای بهبود کیفیت‌‌ و کمیت‌‌ زیرساخت‌ها و ورود فناوری‌های ضروری برای تقویت‌‌ تولید، یکی‌‌ از الزامات اساسی‌‌ موفقیت‌‌ در این‌‌ مسیر است‌‌.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟