جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

صنعت چقدر به واردات وابسته است؟
بازوی پژوهشی مجلس در گزارشی به بررسی ساختار صنعت ایران از منظر وابستگی واردات در کوتاه‌مدت پرداخته است. بر اساس این گزارش، میزان وابستگی صنایع به واردات در صنعت‌های مختلف متفاوت است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، از یک‌سو، آن دسته از صنایعی که سهم بالاتری از نهاده‌‌‌‌‌‌های واسطه‌‌‌‌‌‌ای و مواد اولیه مورد‌نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کنند، در کوتاه‌‌‌‌‌‌مدت برای تولید به واردات نیازمند هستند، لذا حساسیت بالاتری به تغییرات در شرایط واردات (تغییرات نرخ ارز، اختلال در واردات، تغییر در نرخ‌های تعرفه واردات و تغییر در قیمت‌های جهانی) دارند.

از سوی دیگر، آن دسته از صنایعی که عمده وابستگی آنها به واردات به‌دلیل وابستگی به تجهیزات، تاسیسات، ماشین‌آلات و فناوری است، اگرچه در کوتاه‌‌‌‌‌‌مدت ممکن است حساسیت بالایی به واردات نداشته‌‌‌‌‌‌باشند، اما در میان‌مدت و بلندمدت رشد و توسعه این صنایع به واردات فناوری حساس است.

مکن است یک صنعت از هر دو حیث به واردات وابسته باشد، یا تنها در یکی از این جنبه‌‌‌‌‌‌ها وابستگی بالایی به واردات داشته‌‌‌‌‌‌باشد، از این‌رو بررسی و تمایز بین این دو وضعیت و شناخت زیربخش‌های صنعت از منظر وابستگی کوتاه‌‌‌‌‌‌مدت و بلندمدت برای سیاستگذاری اقتصادی و صنعتی اهمیت زیادی دارد.

میزان وابستگی به واردات کوتاه‌‌‌‌‌‌مدت، نشان‌دهنده وابستگی به واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌‌‌‌‌‌ای است و میزان وابستگی به واردات بلندمدت را نیز می‌توان با وابستگی به واردات کالاهای سرمایه‌ای و تجهیزات نشان‌داد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟