سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 7 اسفند 1402/ شماره 945
عناوین خبری مهم امروز: افزایش رقابت پ پ و PVCها، دلار به مرز 58 هزار رسید، قیمت‌های بازار عمدتا بدون تغییر یا افزایشی

افزایش رقابت پ پ و PVCها
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. در حالی که این هفته قیمت های پایه به علت تعطیلی یکشنبه اعلام نشد و قیمت های هفته قبل، مبنای معاملات بود، اما رقابت خریداران به رغم افزایش قابل توجه عرضه ها، صعودی شد.

هر چند میزان افزایش رقابت ها نسبت به هفته قبل، درصد زیادی نیست، اما با وجود افزایش 4 هزار و 400 تنی عرضه پ پ ها، رقابت های این گروه، کاهش نیافت. رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین قیمت پایه تا 20 درصد رقابت بود، امروز به 4 تا 21 درصد رسید. گروه پ پ شیمیایی هم بین 4 تا 38.5 درصد رقابت شد در حالی‌که هفته گذشته، کالاهای این گروه بین قیمت پایه تا 31 درصد رقابت شده بود. گرید 332C نوید با 38.5 درصد، رکورددار رقابت های امروز بود.

در سوی دیگر بازار، PVCها که هفته قبل بین 1 تا 8 درصد رقابت، شده بودند، این هفته بین 4 تا 13 درصد رقابت، معامله شدند. این افزایش رقابت در حالی بود که پی وی سی ها، 2 هزار و 100 تن، افزایش عرضه داشتند.

دلار به مرز 58 هزار رسید
دلار آزاد که روز گذشته تا میانه کانال 57 هزار پیش روی کرده بود، امروز هم از 57.500، معاملات را آغاز کرد و در ادامه صعودی شد. تا ساعت 16، هر دلار، با 350 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 57 هزار و 850 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 39 هزار و 864 تومان قیمتگذاری شد که نسبت به دلار 29 بهمن، 186 تومان افزایش دارد.

قیمت‌های بازار عمدتا بدون تغییر یا افزایشی
با پایان گرفتن تعطیلات نیمه شعبان، بازار امروز را در حالی آغاز کرد که قیمت بسیاری از کالاها بدون تغییر یا افزایشی بود. در گروه نایلون و نایلکس، سنگین فیلم ها 100 تا 500 تومان افزایش داشتند. سبک فیلم ها هم 100 تا 300 تومان نسبت به شنبه، رشد قیمت پیدا کردند، اما در مقابل، تزریقی ها بدون تغییر و سنگین بادی و سبک خطی ها، کاهشی بودند و 100 تا 300 تومان پایین تر، پیشنهاد شدند.

در گروه پ پ نساجی، تا قبل از اتمام معاملات، همه کالاها بدون تغییر بودند، اما رشد قابل توجه عرضه های امروز رقابت برخی کالاها را کاهش داد و بعد از اتمام معاملات، برخی MFI بالاها بین 500 تا هزار تومان، کاهش قیمت داشتند. کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم با اتمام معاملات، بدون تغییر ماندند، البته برای قیمت های دقیق تر تا شروع بازار روز سه شنبه، باید منتظر ماند.

پی وی سی‌ها 100 تا 200 تومان بالاتر شنبه پیشنهاد شدند و پت ها بعد از رشد روز شنبه، امروز را بدون تغییر سپری کردند. قیمت های پی وی سی به قبل از اتمام معاملات مربوط می شود و قیمت های دقیق پی وی سی نیز در بازار سه شنبه، کشف خواهد شد.

عقب نشینی برنت به 80 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 81 دلار و 58 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را با عقب نشینی به 80 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 80 دلار و 56 سنت رسید.

ریزش 21 هزار و 300 واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 4 هزار و 800 واحدی بازار سرمایه در روز شنبه، بورس تهران امروز را با ریزش سنگین 21 هزار و 300 واحدی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات، به 2 میلیون و 49 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟