جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 21 بهمن 1402/ شماره 935
عناوین خبری مهم امروز : افزایش نسبی قیمت‌های جهانی، ثبات نرخ حواله، قیمت های پایه فردا اعلام نمی‌شود

افزایش نسبی قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 9 فوریه 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه ها صعودی بودند. پلی‌استایرن‌ها، سبک و سنگین فیلم و پ پ شیمیایی رشد چشمگیری داشتند.

در آخرین هفته بهمن ماه، قیمت های پلتس در منطقه شمال غرب اروپا جهش زیادی داشتند، به طوری که پلی‌استایرن‌ها در این منطقه 203 دلار افزایش داشتند. در نشریه‌ی آیسیس هم، گروه های پلیمری صعودی بودند اما نه به شدت نشریه پلتس. سبک خطی، پ پ ها و پلی‌استایرن ها بیشترین افزایش را در بین سایر گروه ها، تجربه کردند.

ثبات نرخ حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز، 39 هزار و 521 تومان قیمتگذاری شد. از روز دوشنبه، 18 دی، نرخ فروش حواله در محدوده 39 هزار و 500 تومان ثابت مانده است. میانگین هفتگی تا امروز نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 15 بهمن، 5 ریال کاهش دارد.

قیمت های پایه فردا اعلام نمی‌شود
مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، طی اطلاعیه ای اعلام کرد به علت تعطیلی روز یکشنبه مورخ 22 بهمن ماه 1402 قیمت محصولات پتروشیمی از سوی مدیریت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی اعلام نمی شود.

به این ترتیب، قیمت های یکشنبه 15 بهمن ماه، تا 29 بهمن معتبر و مبنای معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا خواهد بود.

عقب نشینی دلار به کانال 54 هزار در شروع هفته
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 2,800 تومان کاهش داشت و بازار را با 55 هزار و 300 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با 55 هزار و 100 تومان آغاز کرد و در ادامه کاهشی شد و به کانال 54 هزار عقب نشینی کرد. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 350 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 54 هزار و 950 تومان پیشنهاد می‌شد.

بازار نیمه تعطیل مواد اولیه
در اولین روز آغاز هفته که بازار به دلیل تعطیلی روز یکشنبه در حالت نیمه تعطیل به سر برد و دلار به مرز 55 هزار تومان عقب‌نشینی کرد، قیمت های بازار عمدتا بدون تغییر باقی ماندند.
پی وی سی ها 100 تا 200 تومان افت داشتند. سنگین بادی ها هم 300 تا 1200 تومان افزایش قیمت داشتند. پ پ ها نیز بدون تغییر نسبت به چهارشنبه باقی ماندند.

افزایش 4 دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 77 دلار به پایان برده بود، این هفته بین 77 تا 81 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 81 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 81 دلار و 97 سنت بود.

افزایش 2 هزار واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 9 هزار و 214 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 2 هزار و 79 واحدی به 2 میلیون و 100 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟