پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 7 بهمن 1402/ شماره 925
عناوین خبری مهم امروز: افزایش نسبی قیمت‌های جهانی، ثبات نرخ حواله، شروع هفته با صعود دلار به کانال 56 هزار

افزایش نسبی قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 26 ژانویه 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه ها صعودی بودند. پی وی سی، پ پ شیمیایی و تزریقی و پلی‌اتیلن ها رشد چشمگیری داشتند. در نشریه‌ی آیسیس هم، گروه های پلیمری صعودی بودند اما نه به شدت نشریه پلتس. سبک و سنگین فیلم، پ پ نساجی و پت بطری، بیشترین افزایش را در بین سایر گروه ها، تجربه کردند.

ثبات نرخ حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز، 39 هزار و 522 تومان قیمتگذاری شد. از روز دوشنبه، 18 دی، نرخ فروش حواله در محدوده 39 هزار و 500 تومان ثابت مانده است. میانگین هفتگی تا امروز نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 1 بهمن، 18 ریال کاهش دارد. قیمت های پایه، فردا در حالی اعلام می‌شود که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت های گروه های پلیمری در نشریه آیسیس، صعود کمی دارند. از همین رو انتظار می رود قیمت های پایه یکشنبه 8 بهمن، با افزایش محدود، همراه باشند.

شروع هفته با صعود دلار به کانال 56 هزار
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 1,500 تومان افزایش داشت و بازار را با 55 هزار و 300 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را 55 هزار و 330 تومان آغاز کرد و در ادامه افزایشی شد و به کانال 56 هزار صعود کرد. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 750 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 56 هزار و 50 تومان پیشنهاد می‌شد.

قیمت‌های بازار عمدتا افزایشی و بدون تغییر
قیمت‌های بازار امروز در آغاز هفته عمدتا افزایشی و یا بدون تغییر بودند. با انتظار رشد قیمت های پایه در روز یکشنبه از یک سو و عبور دلار از مر 56 هزار تومان از سوی دیگر، در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها بین 100 تا 800 تومان رشد داشتند. در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها بدون تغییر باقی ماندند و MFI پایین ها بین 200 تا 300 تومان افزایش قیمت داشتند.
 
کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم بین 500 تا 2000 تومان افزایش یافتند. PNR230 پلی نار 2000 تومان و R40 اراک  1700 تومان رشد قیمت داشتند. پی وی سی‌ها 100 تومان افت را ثبت کردند و پت ها بدون تغییر نسبت به چهارشنبه هفته گذشته، پیشنهاد شدند.

افزایش 3 دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 80 دلار به پایان برده بود، این هفته بین 78 تا 82 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 83 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 83 دلار و 68 سنت بود.

افزایش 3 هزار واحدی بورس تهران
بعد از سقوط 62 هزار و 515 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 3 هزار و 363 واحدی به 2 میلیون و 126 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟