شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تبدیل دو مرحله ای پلی اتیلن به پروتئین های نوترکیب با استفاده از پلت فرم میکروبی
زمینه و هدف: شیوع روزافزون زباله های پلاستیکی همراه با ناکارآمدی بازیافت مکانیکی، علاقه به فرآیندهایی را برانگیخته است که می توانند این جریان های زباله را به مواد زیستی با ارزش افزوده تبدیل کنند.

تا به امروز، تبدیل میکروبی بسترهای پلاستیکی به مواد زیستی عمدتاً به تولید پلی هیدروکسی آلکانوات ها محدود شده است. گسترش قابلیت‌های این پلت‌فرم‌های تبدیل میکروبی برای گنجاندن تنوع بیشتری از محصولات تولید شده از جریان‌های زباله پلاستیکی می‌تواند به ترویج پذیرش این فناوری‌ها در مقیاس بزرگ‌تر و تشویق اقتصاد مواد پایدارتر کمک کند.

گزارش شده، توسعه یک سویه جدید از باکتری سودوموناس آن را قادر کرده است پلی اتیلن دپلیمریزه شده به محصولات پروتئین نوترکیب سفارشی با ارزش بالا را تبدیل کند.

با استفاده از هگزادکان، پروکسی پلی اتیلن دپلیمریزه شده، به عنوان تنها منبع مغذی کربن، ترکیبات محیطی را بهینه کردیم که رشد زیست توده قوی بالای 1 × 109 cfu/ml را تسهیل می کند، با نتایج حاکی از مزایای غلظت هیدروکربن پایین تر و استفاده از NH4Cl به عنوان نیتروژن است.

ژن های نوترکیب از نظر ژنومی برای پروتئین فلورسنت سبز و پروتئین ابریشم الهام گرفته از دراگلین عنکبوت ادغام شده و بیان آنها را در سودوموناس آئروژینوزا نشان داد که در صورت استفاده از هگزادکان به عنوان تنها منبع کربن، به تیترهای تقریباً 10 میلی گرم در لیتر رسید.

در نهایت، این گزارش نشان می هد که پلی اتیلن دپلیمریزه شده شیمیایی، متشکل از مخلوطی از آلکان های شاخه دار و بدون شاخه، می تواند توسط سودوموناس آئروژینوزا با تیترهای 1.1 ± 11.3 میلی گرم در لیتر به پروتئین ابریشم تبدیل شود.

نتیجه‌گیری: این کار یک پلت فرم میکروبی را برای تبدیل یک آلکان و بسترهای مشتق از پلاستیک به مواد نوترکیب مبتنی بر پروتئین نشان می‌دهد. یافته‌های این کار می‌تواند به عنوان مبنایی برای تلاش‌های آینده به دنبال چرخه‌سازی زباله‌های پلاستیکی مقاوم به پروتئین‌های نوترکیب با ارزش افزوده باشد.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟