سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته ‌دوشنبه 11 دی 1402/ شماره 907
عناوین خبری مهم امروز: رقابت پی‌وی‌سی‌ها نزولی و پ پ ها صعودی شد، کاهش اندک دلار آزاد، پ‌پ‌ها بدون تغییر، پلی‌اتیلن‌ها کاهشی

 

رقابت پی‌وی‌سی‌ها نزولی و پ پ ها صعودی شد
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. این هفته قیمت های پایه با توقف انتشار مجلات بین‌المللی تنها 35 ریال افزایش داشتند و عرضه‌های پ پ نساجی هزار و 688 تن کاهش یافت؛ از همین رو، رقابت پ پ ها صعودی و پی وی سی ها نزولی شد.

رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 8 تا 62 درصد بود، این هفته به 43 تا 63 درصد رسید. گروه پ پ شیمیایی هم بین 21 تا 72 درصد رقابت شد در حالی‌که هفته گذشته، کالاهای این گروه بین 15 تا 72 درصد رقابت شده بود. گرید 548R جم با 72 درصد، رکورددار رقابت های امروز بود.

در سوی دیگر بازار، PVCها با توجه به اینکه عرضه‌ها 858 تن افزایش یافت و S60 های بندر هم عرضه شدند، کالاهای این گروه که هفته قبل با 11 تا 39 درصد رقابت، معامله شده بودند، این هفته به 14 تا 40 درصد رقابت، رسیدند.

کاهش اندک دلار آزاد
دلار آزاد که روز گذشته، کاهش اندکی داشت و بازار را با 50 هزار 520 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با 50 هزار و 550 تومان آغاز کرد و در ادامه نوسان خاصی نداشت. در نهایت تا ساعت 16، هر دلار، با کاهش اندکی نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 50 هزار و 480 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز به 39 هزار و 75 تومان رسید که نسبت به قیمت پایه های یکشنبه، 39 تومان افزایش داشت.

پ‌پ‌ها بدون تغییر، پلی‌اتیلن‌ها کاهشی
قیمت‌های بازار امروز عمدتا بدون تغییر یا کاهشی بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه‌ها نزولی بود و بین 100 تا 1,200 تومان کاهش داشتند. با شروع بارگیری ها، سبک خطی‌ها امروز بین 1000 تا 1,200 تومان افت داشتند. 209 اراک امروز 1,200 تومان کاهش یافت.

در گروه پ پ نساجی، عمده کالاها بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای گروه پ پ شمیایی هم عمدتا بدون تغییر بودند و تنها چند گرید مانند 548R مارون و 548T جم به ترتیب 2000 و 1000 تومان رشد داشتند.
در گروه پی‌وی‌‌سی، 500 تومان کاهش قیمت ثبت شد و پت‌های بطری بدون تغییر ماندند

خرید فروش ارز در بازار آزاد عراق از امروز ممنوع شد
دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: هر گونه مبادله خرد و کلان با ارز های خارجی از امروز در بازار های داخلی عراق ممنوع و در نتیجه خرید و فروش ارز در بازار آزاد نیز ممنوع است. با این اقدام هزینه واردات برای واردکنندگان عراقی ۲۰ درصد بیشتر خواهد بود و صادرکنندگان ایرانی نیز با فروش کالای خود به دینار، ۲۰ درصد از ارزش محموله صادراتی آنها کاسته می‌شود.

کاهش 7 هزار واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 6 هزار و 598 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز هم نزولی پایان یافت و شاخص کل در پایان معاملات، با کاهش 7 هزار و 774 واحدی، به 2 میلیون و 168 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟