جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بهای نفت در انتظار تصمیمات فدرال رزرو
قیمت نفت روز چهارشنبه ۱ نوامبر همزمان با نشست‌های مهم بانک‌های مرکزی جهانی، به‌ویژه فدرال رزرو آمریکا، روند صعودی داشت. تحولات بازار نفت در چارچوب درگیری رژیم صهیونیستی و حماس به دقت رصد می‌شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژانویه سال آینده میلادی با ۰.۸‌درصد افزایش به ۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در همین حال، معاملات آتی برنت در دسامبر با ۴ سنت کاهش به ۸۷ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه پس از پایان قرارداد‌های روز سه‌شنبه ۳۱ اکتبر رسید. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا پس از کاهش ۱.۶ درصدی در روز سه‌شنبه، ۰.۶‌درصد افزایش یافت و ۸۱ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه فروخته شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، با اشاره به کمیته بازار آزاد فدرال «FOMC»که جهت سیاست‌های پولی ایالات متحده را تعیین می‌کند، گفت: قیمت‌های نفت خام در آستانه به‌روزرسانی انتشار کلیدی آمار توسط خزانه‌داری و تصمیم در مورد نرخ FOMC، ثابت است.

به‌رغم سطح تولید بی‌سابقه در ایالات متحده، به نظر می‌رسد خطرات ژئوپلیتیکی ادامه‌دار سایر عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت نفت خام را تحت‌الشعاع قرار داده است. منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز چهارشنبه گزارش دادند، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته حدود ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که ذخایر سوخت تقریبا ۳۶۰‌هزار بشکه کاهش یافت. ذخایر دیزل و روغن گرمایشی نیز حدود ۲.۵ میلیون بشکه کاهش یافت.

اقدامات بانک‌های مرکزی، به‌ویژه در مورد نرخ بهره، برای بازار نفت حائز اهمیت است. افزایش نرخ بهره با هدف کنترل تورم به طور بالقوه می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و تقاضای نفت را کم کند. در مقابل، کاهش نرخ با هدف افزایش هزینه یا مصرف کالاها و خدمات می‌تواند منجر به افزایش مصرف نفت شود.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط Fedwatch CME، انتظار می‌رود فدرال رزرو، در پایان نشست خود، نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد.در اروپا، تورم اکتبر در منطقه یورو به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسید و از ۴.۳‌درصد در سپتامبر به ۲.۹‌درصد کاهش یافت. این انتظارات را افزایش داده است که بانک مرکزی اروپا بعید است در آینده نزدیک افزایش نرخ بهره را اجرا کند. بانک مرکزی انگلیس قرار است روز پنج‌شنبه جلسه خود را برگزار کند.

در چین، یک کاهش رشد غیرمنتظره در فعالیت کارخانه‌ها برای ماه اکتبر در یک نظرسنجی خصوصی در روز چهارشنبه گزارش شد که ارقام رسمی ضعیف روز سه‌شنبه را تشدید کرد. این موضوع سوالاتی را در مورد بهبود اقتصادی شکننده چین در آغاز سه‌ماهه چهارم ایجاد کرده است. نکته مهم این است که چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان است.

با نگاه به آینده، تحلیلگران گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده‌اند که با کاهش تدریجی ذخایر نفت، قیمت برنت تا ژوئن آینده به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. آنها پیشنهاد می‌کنند که بهای نفت ممکن است با سرعت متوسطی کاهش یابد و احتمالا در آینده‌ای دورتر روند صعودی داشته باشد. با این حال، همان‌طور که در تجزیه و تحلیل آنها ذکر شده، این موضوع، به عواملی مانند بهره‌وری و روند تقاضای نفت بستگی دارد.

در خاورمیانه، اسرائیل روز سه‌شنبه به یک اردوگاه پرجمعیت پناهجویان در نوار غزه حمله کرد که منجر به کشته شدن حداقل ۵۰ فلسطینی و یک فرمانده حماس شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که قصد دارد روز جمعه به اسرائیل سفر کند، خاطرنشان کرد که در صورت خروج غزه از دست حماس، ایالات متحده و سایر کشورها در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای آینده این منطقه هستند.

قیمت انرژی از زمان حمله اسرائیل به غزه تا حد زیادی مهار شده است. اما اقتصاددانان و سیاستگذاران به دقت مسیر جنگ را زیر نظر دارند و درگیری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قبلی در منطقه را مطالعه و سعی می‌کنند مقیاس بالقوه پیامدهای اقتصادی در صورت درگیری فعلی را تعیین کنند که احتمالا در سراسر خاورمیانه تشدید و گسترش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.

مطالعه جدید بانک جهانی نشان می‌دهد که چنین بحرانی می‌تواند با اختلالات بازار انرژی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین همپوشانی داشته باشد و پیامدهای اقتصادی آن را تشدید کند. ایندرمیت گیل، اقتصاددان ارشد بانک جهانی و معاون ارشد اقتصاد توسعه بانک جهانی در بیانیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای گفت: «آخرین درگیری در خاورمیانه به دنبال بزرگ‌ترین شوک به بازارهای کالا از دهه ۱۹۷۰ یعنی جنگ روسیه با اوکراین وارد شد.

اگر درگیری تشدید شود، اقتصاد جهانی برای اولین بار در دهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر با یک شوک انرژی دوگانه مواجه می‌شود، نه فقط از جنگ اوکراین، بلکه از خاورمیانه.»

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته به نیویورک‌‌‌تایمز گفت که بایدن می‌تواند مجوز دور جدیدی از آزادسازی از ذخایر را صادر کند، که احتمالا از یک انبار اضطراری نفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌خام که در غارهای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک زیرزمینی نزدیک خلیج مکزیک ذخیره شده، خواهد بود.

مقامات دولت بایدن علنا نگرانی‌های خود را در مورد تاثیرات اقتصادی این درگیری کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌اهمیت جلوه داده و اعلام کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند که برای پیش‌بینی پیامدها خیلی زود است. جنت ال یلن، وزیر خزانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌داری آمریکا هفته گذشته در یکی از رویدادهای خبری بلومبرگ خاطرنشان کرد که قیمت نفت تاکنون به طور کلی ثابت بوده و او هنوز نشانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی را که جنگ پیامدهای اقتصادی جهانی داشته باشد، ندیده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟