یکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 14 شهریور 1402/ شماره 829
عناوین مهم امروز : رشد پایه ها، رقابت ها را نزولی کرد،آرامش نسبی در بازار ارز ، مکان یابی جدید قیمت ها

رشد پایه ها، رقابت ها را نزولی کرد
بعد از افزایش 31.5 درصدی قیمت های پایه، رقابت‌ به جز گروه‌های پت بطری، پت نساجی و پلی استایرن انبساطی کاهشی بودند. امروز مطابق سه شنبه هر هفته، پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا معامله شدند. کالاهایی که امروز رقابت آن ها افزایشی بود، همان گروه هایی هستند که هنوز تکلیف قیمت پایه آن ها، نامشخص است.

سنگین تزریقی که هفته قبل با قیمت پایه تا 63 درصد معامله شده بود، امروز با قیمت پایه تا 24 درصد رقابت، معامله شد. سبک خطی از 6 تا 38 درصد به قیمت پایه تا 2 درصد رقابت رسید و سنگین فیلم از قیمت پایه تا 41 درصد به قیمت پایه تا 4 درصد رقابت رسید. کالاهای گروه سنگین اکستروژن با قیمت پایه معامله شدند، درحالی‌که هفته پیش بین 1 تا 12 درصد رقابت، داشتند. سبک فیلم هم از قیمت پایه تا 48 درصد رقابت در هفته گذشته به قیمت پایه تا 26 درصد رقابت کاهش یافت.

در مقابل رقابت‌های پت بطری و نساجی افزایشی شد. پت بطری از قیمت پایه تا 67 درصد به 72 تا 94 درصد رقابت و پت نساجی از 8 تا 32 درصد به 16 تا 47 درصد رقابت، افزایش یافتند.

آرامش نسبی در بازار ارز
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 30 تومان کاهش داشت و بازار را با 49 هزار 620 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با 49 هزار و 650 تومان آغاز کرد و در ادامه با کمی رشد تا 49 هزار و 750 تومان پیش رفت. در نهایت تا ساعت 16، هر دلار، با افزایش اندکی نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 49 هزار و 650 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به سه شنبه، تغییری نداشت و 41 هزار و 284 تومان قیمت خورد.

مکان یابی جدید قیمت ها
بعد از تغییر قیمت های پایه بسیاری از محصولات پتروشیمی از دلار 28.500 به 37.500، قیمت‌ها از روز گذشته نوسان زیادی را تجربه کرده اند. گریدهایی که با درصد بالایی رقابت می شدند تغییرات مهمی نداشتند و در مقابل کالاهایی که با قیمت پایه یا رقابت پایین معامله می شدند، افزایش قیمت شدیدی پیدا کردند.
در گروه نایلون و نایلکس، همه گروه ها با افزایش 500 تا 2,500 تومانی نسبت به دیروز پیشنهاد شدند. کالاهای پ پ نساجی ترکیبی از کاهش، افزایش و بدون تغییر بودند. کالاهای MFI بالا تا 500 تومان کاهش داشتند و گروه MFI پایین، بین 500 تا 1500 تومان، افزایش قیمت پیدا کردند. پ پ های شیمیایی هم امروز بین 2000 تومان کاهش تا 2500 تومان افزایش داشتند. پی وی سی ها، 1,500 تومان بیشتر از دیروز پیشنهاد شدند و تنها مظنه اعلام شده برای گروه پت بطری، 3 هزار تومان بالاتر از آخرین قیمت این کالا در روز شنبه بود. قیمت ها در حال پیدا کردن مکان های جدید برای تثبیت هستند و بسته به میزان رقابت ها و نرخ های کشف شده در بورس کالا، قیمت های جدیدی را ثبت می کنند.

تداوم معاملات برنت با 88 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 88 دلار و 58 سنت آغاز کرده بود، در ادامه افزایشی شد و بازار را با 89 دلار به پایان رساند. ولی بازار امروز با عقب نشینی مجدد به 88 دلار آغار شد. برنت تا ساعت 16 به 88 دلار و 45 سنت رسید.

صعود 14 هزار واحدی بورس در پایان هفته
بعد از افزایش 24 هزار و 494 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز هم بورس تهران صعودی به پایان رسید و شاخص کل در پایان معاملات، با افزایش 14 هزار و 840 واحدی، به 2 میلیون و 150 هزار واحد رسید. شاخص کل بورس تهران، طی این هفته، جمعا 46 هزار و 164 واحد افزایش داشت.


ویکی پلاست؛ مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟