یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چالش‌های پی‌وی‌سی S۵۷
رزین PVC که در سال ۱۳۳۸ و از درگاه پتروشیمی آبادان وارد سبد محصولات پتروشیمیایی ایران شد، به سرعت جای خود را به عنوان یک ماده ارزشمند درتولید محصولات مختلف پلیمری و از همه مهم‌تر لوله و اتصالات PVC درکشور باز کرد.

به گزارش ویکی پلاست، به نقل از دنیای اقتصاد ، پی‌وی‌سی S۵۷ به عنوان گرید اختصاصی تزریق اتصالات PVC و یکی از گریدهای تولیدی پتروشیمی آبادان،  حداقل در ۱۰ سال اخیر چالش‌های بسیاری را برای تولیدکننده اتصالات به همراه داشته است.

انحصار تولید این گرید به پتروشیمی آبادان و مشکلات خط تولید این شرکت از مسائلی بوده است که طی صدها نامه انجمن و در ده‌ها جلسه اختصاصی با سازمان‌های ذی‌ربط مورد اعتراض و بحث قرار داشته است.

در تاریخ ۲۱/ ۰۴/ ۱۴۰۲ شرکت لوله‌سازان رزاقی با دریافت محموله جدیدی از PVC-S۵۷ آبادان و به همراه آن کوهی از مشکلات کیفی،  رطوبت بالا،  پارگی کیسه‌ها و هدر رفتن بخش زیادی از محموله خریداری‌شده،  این مشکل را به دفتر انجمن انتقال دادند.

پیرو آن سایر شرکت‌های عضو انجمن هم مشکلات عدیده خود از محموله‌های PVC-S۵۷  خریداری‌شده را مطرح کردند. انجمن لوله و اتصالات PVC بلافاصله و از درگاه‌های مختلف،  موضوع را مورد اعتراض و پیگیری قرار داد و با ارسال رونوشت اعتراضات به کلیه سازمان‌های ذی‌ربط،  خواستار رسیدگی و رفع مشکل شد.

در این راستا ضمن دریافت نامه پشتیبانی سازمان حمایت از این اعتراض و ضرورت پیگیری موضوع توسط کمیته تخصصی پتروشیمی،  دفتر توسعه صنایع تکمیلی هم پیگیر شد و اقدام به برگزاری نشستی با حضور نمایندگان انجمن لوله و اتصالات‌PVC،  تعاونی پی‌وی‌سی ایرانیان پتروشیمی آبادان،  انجمن کارفرمایان پتروشیمی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در تاریخ ۲۳/ ۰۵/ ۱۴۰۲ کرد.

در جلسه مورخ دوشنبه ۲۳/ ۰۵/ ۱۴۰۲،  نمایندگان انجمن لوله و اتصالات PVC با تمام توان خود به ارائه اعتراضات محکم،  مستند و مستدل در خصوص مشکلات کیفی PVC-S۵۷،  بر اساس نتایج آزمون‌های مختلف این محصول  پرداختند و ضمن اشاره به تاریخچه این مشکلات و اعتراضات و عدم‌رفع بی‌کیفیتی این گرید از PVC به‌رغم قول‌های مساعد مدیریت‌های مختلف پتروشیمی آبادان طی ۱۰ سال گذشته،  خواستار حل مشکل تولیدکنندگان اتصالات PVC شدند.

ارائه مستندات قوی و مستدل راهی جز تسلیم و قبول مشکل برای مدیران آبادان باقی نگذاشت. به گونه‌ای که مقرر شد ضمن تـوقف تولید S-۵۷ بـا خط تـولید دارای مشکل  و اقـدام به رفع کـامل نقص خط،  این پتروشیمی راسا واردات PVC-S۵۷ و تامین این گرید را برای بازار مصرف بر عهده گیرد.

انجمن لوله و اتصالات PVC هم متعهد خرید ۱۰‌هزار تن PVC-S۵۷  وارداتی در فاز اول واردات پتروشیمی آبادان توسط اعضای صنف و صنعت شد. با وجود پایان این جلسه با نتایج نسبتا مطلوب برای صنایع پایین‌دستی،  پیگیری‌های اکید تا زمان حل کامل مساله همچنان برای انجمن جاری خواهد بود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟