یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تاثیر رشد قیمت جهانی PVC در پتروشیمی‌ها
صادرات PVC ژاپن به دلیل تاثیر زلزله‌های اخیر در این کشور و افزایش نیاز داخلی کاهش یافته است و موجب رشد نرخ‌ها در منطقه آسیای جنوب شرقی و هند شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، صادرات PVC ژاپن به دلیل تاثیر زلزله‌های اخیر در این کشور و افزایش نیاز داخلی کاهش یافته است و موجب رشد نرخ‌ها در منطقه آسیای جنوب شرقی و هند شده است. این در حالی است که تقاضای چین به دلیل الزامی اعلام شدن ذخایر بانکی توسط دولت این کشور کاهش یافته است اما افزایش تقاضا در بازارهای آسیای جنوب شرقی در کنار کاهش عرضه ژاپن آن را جبران می‌کند؛ به نظر می‌رسد بازار طی چند ماه آینده روند متعادلی را با بازگشت صادرات ژاپن تجربه کند.

محصول PVC بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی، ساختمان و ساخت لوازم خانگی دارد. با توجه به رشد زیرساخت‌های صنعتی در یک دهه اخیر بازار مصرف این محصولات از لحاظ ظرفیت و محیط گسترش یافته است. پیشبینی می‌شود با افزایش تقاضای اقتصادهای نوظهور جنوب شرق آسیا و امریکای لاتین تقاضا برای این محصول روبه افزایش باشد. اما مهم‌ترین چالش این صنعت آلایندگی بالای تولید پلاستیک و عدم تجزیه آن در محیط زیست تا مدت طولانی خواهد بود لذا در یک دهه آینده کشورها با فناوری بازیافت کارآمدتر سهم بیشتری را در بازار تخمینی ۳۰ میلیارد دلاری این محصول خواهند داشت.

در کنار این رقابت سایر پلاستیک‌ها از جمله پلی اتیلن‌ها و پلی پروپیلن‌ها با توجه به هزینه تولید پایین‌تر و خواص مشابه، رشد بازار PVC را به چالش می‌کشد. در نتیجه انتظار می‌رود در بلندمدت رشد تولید کالاهای جایگزین و افزایش تولید بازیافتی تهدیدی برای تولیدکنندگان PVC در جهان باشد. از چهار شرکت بزرگ تولیدکننده PVC در کشور که شامل شرکت‌های پتروشیمی اروند، پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی غدیر و پتروشیمی آبادان هستند دو شرکت پتروشیمی غدیر و پتروشیمی آبادان در بورس پذیرفته شده‌اند که افزایش اخیر قیمت‌های PVC موجب افزایش سودآوری این شرکت‌ها خواهد شد. اما باید توجه داشت نرخ PVC برای ابتدای ۱۴۰۱ در محدوده ۱۳۷۰ دلار قرار داشته است و تا به اینجا کاهش نرخ‌ها بخش زیادی از حاشیه سود شرکت‌های کشور را از بین برده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟