یکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه شنبه 31 مرداد 1402/ شماره 819
عناوین مهم امروز: رقابت پلی‌اتیلن ها افزایشی شد، صعود محتاطانه دلار از مرز 49 هزار، نوسان در قیمت های بازار

رقابت پلی‌اتیلن ها افزایشی شد
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد.

رقابت‌های امروز، به جز پت های بطری و نساجی و سنگین اکستروژن، در سایر گروه ها، افزایشی بود. سبک فیلم از 6 تا 104 درصد رقابتِ هفته گذشته، به 10 تا 107 درصد رقابت رسید. سنگین تزریقی که هفته قبل با رقابتی بین 12 تا 40 درصد معامله شده بود، امروز با قیمت پایه تا 57 درصد رقابت، معامله شد. سبک خطی از 1 تا 16 درصد رقابت به قیمت پایه تا 28 درصد رقابت رسید و سنگین فیلم از قیمت پایه تا 6 درصد به قیمت پایه تا 7 درصد رقابت رسید.

در مقابل رقابت پت های بطری و نساجی و اکستروژن ها، کاهشی شد. پت بطری از 2 تا 59 درصد به 35 تا 52 درصد رقابت و پت نساجی از 31 تا 148 درصد به قیمت پایه تا 28 درصد رقابت، کاهش یافتند. سنگین اکستروژن هم با قیمت پایه تا 7 درصد رقابت شد درحالی‌که هفته پیش بین پایه تا 8 درصد رقابت، معامله شده بود.

صعود محتاطانه دلار از مرز 49 هزار
دلار آزاد که روز گذشته، نسبت به آخرین قیمت روز دوشنبه تغییری نداشت و بازار را با 48 هزار 750 تومان به پایان رسانده بود، امروز را افزایشی و با صعود به کانال 49 هزار تومان آغاز کرد. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 480 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 49 هزار و 230 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به دوشنبه، افت اندکی داشت و 41 هزار و 299 تومان قیمت خورد.

نوسان در قیمت های بازار
قیمت‌های بازار امروز ترکیبی از افزایش، کاهش و بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، بیشتر گروه ها بدون تغییر بودند؛ تنها در برخی گریدهای گروه سنگین تزریقی تا 600 تومان افزایش ثبت شد. کالاهای پ پ نساجی در mfi بالاها بدون تغییر و در mfi های پایین ها، تا 500 تومان کاهش قیمت داشتند. پ پ های شیمیایی، بعد از افزایش رقابت در معاملات روز گذشته، امروز به تعادل بازگشتند و برخی کالاها بین 500 تا 6 هزار تومان کاهش قیمت داشتند.
اما پی وی سی ها، بعد از کاهش رقابت در معاملات دیروز، 1,400 تومان پایین تر پیشنهاد شدند و در مقابل، پت بطری، 500 تومان رشد قیمت داشت. البته انتظار می رود قیمت پت بطری بعد از افت رقابت های امروز، فردا، روندی نزولی داشته باشد.

عقب نشینی برنت به 84 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 85 دلار آغاز کرده بود در ادامه کاهشی شد و به کانال 84 دلار عقب نشینی و بازار امروز را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15 به 84 دلار رسید.

ریزش 18 ‌هزار واحدی بورس تهران
بعد از افزایش شکننده‌ی 2 هزار و 411 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز بازار سرمایه نزولی شد و شاخص کل در پایان معاملات با ریزش 18 هزار و 216 واحدی، به 1 میلیون و 938 هزار واحد رسید تا همچنان اختلاف خود با ابرکانال 2 میلیون را بیشتر کرده باشد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟