شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر بانک مرکزی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ 0 208

حضور دلار زیر خط 50 به روز 25 رسید

سیگنال مثبت ارزی رئیس‌کل

سیگنال مثبت ارزی رئیس‌کل
روز گذشته محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی کشور‌ در یک نشست حول محور عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم از چشم‌انداز مثبت بازار ارز خبر داد. فرزین با ارائه آماری در حوزه تامین ارز گفت: «تامین نرخ ارز در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 8/ 6درصد افزایش یافته است و تاکنون 23 میلیارد و 822 میلیون دلار ارز تامین کرده‌ایم.»

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، او همچنین در زمینه ثبات بخشی به معاملات ارزی نیز افزود: «مرکز مبادله ایران را ایجاد کرده‌ایم و به زودی آثار آن را مشاهده خواهید کرد. فروش ارز در خیابان را متوقف کردیم و تقاضای ارز برای رفتار سفته‌بازانه کاهش یافت.

نیاز ارزی را در یک سامانه آورده‌ایم و در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای این نیاز ارز فروخته می‌شود.» رئیس‌کل بانک مرکزی فضای مذاکرات در زمینه آزاد‌سازی منابع ارزی بلوکه شده در کشور‌های خارجی را نیز مثبت و رو به جلو خواند.

بررسی‌های به‌عمل آمده از فضای معاملات ارزی نیز گویای آن است که تمایل نرخ ارز نسبت به حضور در کریدور‌های ثابت افزایش یافته و دامنه نوسانات نرخ ارز کوچک شده است. روز گذشته نیز قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد با 150 تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 49 هزار و 500 تومان رسید.

نکته حائز اهمیت در رابطه با بازار دلار این است که روز گذشته 25 امین روز کاری حضور قیمت این ارز در کانال‌های 48 و 49هزار تومانی بود.

تمدید حضور دلار زیر 50

دیروز چهارشنبه 18 مرداد ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات روز سه‌شنبه به رقم 49 هزار و 350 تومان رسیده بود، نخستین فعالیت صبح روز گذشته خود را در همان حوالی یعنی بازه قیمتی 49 هزار و 300 تا 49 هزار و 400 تومان آغاز کرد.

با عبور بازار از ساعات میانی خود دلار آرایش افزایشی به خود گرفت و در نهایت با حدود 150 تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 49هزار و 500 تومان رسید.

بررسی روند فعالیت این ارز حاکی از آن است که از روز 18 تیر ماه سال جاری تاکنون (حدود 25 روز کاری) قیمت دلار آزاد زیر مرز قیمت 50 هزار تومانی معامله شده است.

البته این در حالی است که در بازه زمانی ذکر شده، دلار تلاش‌هایی جهت حضور در کانال بالاتر را از خود به نمایش گذاشت که عمده این تلاش‌ها در بازار فردایی صورت گرفت و نرخ نقدی نتوانست از مرز 50 هزار تومانی عبور کند.

با رشد قیمت نسبی دلار آزاد در بازار روز چهارشنبه، قیمت سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در پایان معاملات روز گذشته حدود 310 هزار تومان نسبت به نرخ پیشین رشد کرد و در رقم 28 میلیون و 640 هزار تومان به فروش رسید. نرخ حباب این کالای سرمایه‌ای نیز روز گذشته حدود 6 میلیون و 100 هزار تومان محاسبه شد.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟