یکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 16 مرداد 1402/ شماره 808
عناوین مهم امروز: رقابت پ پ ها و پی وی سی کاهشی شد، ثبات در بازار ارز، قیمت های بازار؛ کاهشی و افزایشی

رقابت پ پ ها و پی وی سی کاهشی شد
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. رقابت خریداران پ پ و پی وی سی، علی رغم افزایش پایه‌ها، نسبت به هفته گذشته روندی کاهشی داشت. رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 68 تا 115 بود

این هفته 41 تا 72 درصد رسید. گروه پ پ شیمیایی هم امروز بین 40 تا 73 درصد رقابت شد در حالیکه هفته گذشته کالاهای این گروه بین 50 تا 95 درصد رقابت شده بود. رقابت در گروه کالاهای پی وی سی هم کاهشی بود و از 35 تا 40 درصد، به 32 تا 36 درصد رسید. گروه گرید فیلم هم که هفته قبل همگی با 17 درصد رقابت شدند امروز با 10 درصد رقابت، معامله شدند.

ثبات در بازار ارز
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 270 تومان افزایش داشت و بازار را با 49 هزار 720 تومان به پایان رسانده بود، امروز را کاهشی و با 49 هزار و 680 تومان آغاز کرد و در ادامه افزایشی اندک داشت. در نهایت، ساعت 15، هر دلار، با 70 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 49 هزار و 650 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به یکشنبه، افزایش مختصری داشت و 41 هزار و 335 تومان قیمت خورد.

قیمت های بازار؛ کاهشی و افزایشی
قیمت ها در بازار مواد اولیه روندی کاهشی و افزایشی داشت. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک خطی بیشترین کاهش را داشتند و بین 100 تا 700 تومان اُفت را تجربه کردند. در گروه پ پ نساجی پیش از شروع معاملات بورس کالا، هم کالاهای mfi بالا بین 200 تا 500 تومان کاهش داشتند و در مقابل کالاهای mfi پایین بدون تغییر تا 300 تومان افزایش را ثبت کردند. با پایان یافتن معاملات بورس کالا، همه کالاهای پ پ نساجی، کاهشی شدند و بین 700 تا هزار تومان، افت قیمت پیدا کردند.

قیمت بازار گروه پ پ شیمیایی هم امروز بین 500 تا 1500 تومان صعود کرد. بعد از اتمام معاملات، پ پ های شیمیایی هم تغییراتی داشتند و 440L هزار تومان رشد و 548R تا 500 تومان کاهش قیمت داشت. با اتمام معاملات، گروه پی وی سی نیز با 400 تومان رُشد نسبت به قیمت دیروز پیشنهاد شدند، با کاهش رقابت های این گروه، پیش بینی می شود فردا PVC ها کاهشی شوند. گروه پت بطری هم بین 1000 تومان کاهش تا 500 تومان افزایش نوسان قیمت داشتند.

فهرست محصولات پتروشیمی ملتهب اعلام شد
محتشمی پور، معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت، طی نامه ای به مدیران کل صنایع 5 استان، فهرست به روز شده محصولات پلیمری و شیمیایی ملتهب را اعلام کرد. بر اساس جدول پیوست این نامه، پ پ نساجی، شیمیایی، فیلم، PVC، پت بطری، پت نساجی و ABS از جمله محصولات پلیمری دارای التهاب بازار هستند.

شروع هفته برنت با 86 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 86 دلار و 15 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 86 دلار و 3 سنت رسید.

صعود 11 هزار واحدی شاخص بورس
بعد از افزایش 6 هزار و 993 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز هم روند صعودی همچنان در بازار سرمایه ادامه داشت و  و شاخص کل در پایان معاملات با رشد 11 هزار و 109 واحدی، به 2 میلیون و 51 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟