یکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 15 مرداد 1402/ شماره 807
عناوین مهم امروز: ادامه روند افزایشی پایه ها، افزایش اندک دلار آزاد، ثبات نسبی در قیمت های بازار

ادامه روند افزایشی پایه ها
هفدهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز در حالی اعلام شد که بخش زیادی از پایه ها، روند آرام افزایشی هفته های قبل را ادامه دادند. پایه ها همچنان با دلار 28.500 تومان قیمت گذاری می شود و با توجه به رشد قیمت نفت و نفتا، پایه ها نیز هر هفته، به فراخور میزان افزایش جهانی ها، رشد می کنند.

در پایه های جدید، پ پ شیمیایی 548R و 440L با 5.4 درصد و 1,408 تومان، در صدر جدول افزایشی ها قرار گرفت. در سمت مقابل و در گروه کاهشی ها، پت های بطری، بعد از کاهش 5.2 درصدی هفته قبل، این هفته نیز 6.2 درصد افت قیمت را تجربه کردند و بین 1,977 تا 2,106 تومان کمتر، قیمت گذاری شدند.

افزایش اندک دلار آزاد
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 550 تومان کاهش داشت و بازار را با 49 هزار 450 تومان به پایان رسانده بود، امروز را افزایشی و با 49 هزار و 750 تومان آغاز کرد ولی در ادامه نزولی شد و تا میانه کانال 49 هزار تومان هم عقب‌نشینی کرد. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 250 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 49 هزار و 700 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به شنبه، افزایش مختصری داشت و 41 هزار و 313 تومان قیمت خورد.

ثبات نسبی در قیمت های بازار
قیمت های بازار امروز عمدتا بدون تغییر نسبت به دیروز پیشنهاد شدند. در گروه نایلون و نایلکس، برخی کالاهای گروه سبک فیلم و سبک خطی تا 200 تومان افزایش داشتند و سایر کالاها بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماندند. گروه پ پ نساجی هم امروز در کالاهای mfi بالا 500 تا 1000 تومان افزایش داشت و در کالاهای mfi پایین، بدون تغییر بودند.

گروه پ پ شیمیایی هم تا قبل از اعلام پایه ها بدون تغییر بود، ولی با انتشار پایه ها و صدرنشین شدن 440 در گروه افزایشی ها، این کالا همراه با 548R تا 1500 تومان نسبت به دیروز، رشد قیمت پیدا کرد. گروه پی وی سی تغییر مهمی نداشتد اما در مقابل گروه پت بطری با 200 تا 2000 تومان نسبت به دیروز، رشد قیمت داشت؛ این در حالی بود که در پایه ها، کالاهای این گروه بیش از 2 هزار تومان، افت قیمت داشتند.

تکلیف ضرایب محموله خریداری نشده مشخص شد
کمیته تخصصی پتروشیمی در صورتجسله روز گذشته یعنی شنبه 14 مرداد، رعایت کف عرضه 209 امیرکبیر را تأیید نکرد. بر اساس صورتجلسه یکصدو دهم این کمیته، مقرر شده است بورس کالا مدل اجرا و لیست کالاهایی که اعمال ضرایب سهمیه بر آن صورت می گیرد را به کمیته تخصصی اعلام کند.

شاخص بورس افزایشی ماند
بعد از صعود 39 هزار و 384 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، روند افزایشی بورس تهران امروز هم ادامه داشت و شاخص کل در پایان معاملات با رشد 6 هزار و 993 واحدی، به 2 میلیون و 40 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟