شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

علت کاهش عرضه غدیر چیست؟/ کف عرضه PVC ها تکمیل نشد
در هفته ای که شرکت ملی پتروشیمی، قیمت‌های پایه را اعلام نکرد، همه PVC سازها ترجیح دادند تا روشن شدن تکلیف نرخ‌های پایه، عرضه نکنند، لذا یک هفته بازار از عرضه PVC ها عقب افتاد.

به گزارش ویکی پلاست، بعد از تثبیت مجدد 28.500 به عنوان دلار پایه ها، عرضه ها از سر گرفته شد اما PVC سازها به جای دوبرابر کردن عرضه، (23 هزار تن)، 14 هزار و 600 تن عرضه کردند.

مدیریت توسعه صنایع پایین دستی برای ایجاد توازن در بازار، به PVCسازها تا 19 تیر (امروز) مهلت داد تا کسری عرضه هفته قبل را جبران کنند، اما در عرضه های امروز با کاهش حجم غدیر (3 هزار تن عرضه هفتگی)، نه تنها کسری عرضه ها جبران نشد، بلکه جمع عرضه های PVC ها، نزدیک 2.200 تن کمتر از هفته قبل شد.

به دنبال این اتفاق، تولیدکنندگان و مدیران عامل دو تعاونی ایرانیان و جی که عمده خریداران PVC ها هستند در گروه واتس اپ ویکی پلاست، به این موضوع، واکنش نشان دادند.

رشیدزاده، مدیرعامل شرکت تعاونی ایرانیان در پستی با تیتر جلسه قیمت گذاری PVC نوشت: با توجه به تامین بخشی از خوراک EDC پتروشیمی غدیر، بندر امام و آبادان توسط پتروشیمی اروند و افزایش هزینه های تمام شده محصول EDC پتروشیمی اروند و بررسی اعمال قیمت جدید محصول مذکور به مصرف کنندگان آن به جهت تامین کف عرضه 11 هزار تنی PVC، مطابق بند 2 صورتجلسه 107 کمیته تخصصی پتروشیمی مورخ 1402/04/03 مقرر گردید در خصوص قیمت پایه PVC با توجه به افزایش قیمت خوراک EDC، دلایل اصلاح قیمت توسط تولیدکنندگان PVC مطرح و در آن خصوص تصمیم گیری گردد. لذا جلسه ای در روز سه شنبه مورخ 1402/04/20 برگزار می گردد. از جنابعالی دعوت به عمل می آید در جلسه مذکور حضور بهم رسانید.

وی در پست دیگری به دلیل کسری عرضه های این هفته اشاره کرد و افزود: متاسفانه اورهال پتروشیمی غدیر و قیمت گذاری جدید برای pvc مجددا معاملات هفته های جاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در پاسخ به برخی تولیدکنندگان که منبع این اطلاعات را جویا شده بودند، رشیدزاده نوشت: اورهال غدیر توسط خود غدیر به مشتریان اطلاع رسانی شده و جلسه قیمت گذاری هم در روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح با موضوع اشاره شده قرار است برگزار شود.

در حالی که بر اساس اطلاعات رشیدزاده باید منتظر برگزاری جلسه 20 تیرماه می بودیم، اما پیرزاده، مدیرعامل شرکت تعاونی مجد جی، از عدم بحث در مورد قیمت گذاری در این جلسه خبر داد.

او نوشت: مساله جلسه سه شنبه در رابطه با تغییر قیمت گذاری صد درصد منتفی است و هیچ گونه نگرانی جهت افزایش قیمت پایه بر اساس قیمت EDC در این خصوص وجود ندارد. تاکید می کنم صد درصد. صلاحیت تصمیم گیری در این خصوص در اختیار مراجع بالاتر حاکمیتی است.

پیرزاده در مورد علت اورهال غدیر نوشت: در خصوص اورهال پتروشیمی غدیر بحث تعمیرات واحد VCM فقط مطرح هست و واحد پی وی سی غدیر بدون مشکل در حال تولید هست و شرکت قطعا دارای ذخیره در این موضوع می باشد، دلیل کاهش امروز عرضه غدیر به دلیل مشکلات جزئی در واحد بسته بندی بوده است، بنابراین بهتر است در شرایط رکودی بازار سعی نماییم وارد مسائل خبری و حاشیه ای نشویم.

با توجه به گفتگوهای مطرح شده بین تولیدکنندگان، باید دید اورهال غدیر در چه تاریخی به پایان می رسد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟