جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اتفاقات بازار پلی اتیلن، پلی اتیلن و pvc ترکیه با شروع ماه مه
پس از تعطیلات روز کارگر در روز دوشنبه، بازارهای پلیمری ترکیه عمدتاً خاموش مانده اند. مشکلات جریان نقدی طولانی، همراه با ناشناخته های بسیاری برای دوره پس از انتخابات، همچنان بر بازارهای PP، PE و PVC با شروع ماه مه فشار می آورد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از chemorbis، اگرچه در بحبوحه تقاضای محدود و سقوط آتی نفت، احساسات ضعیف باقی می‌ماند، اما بازیکنان انتظار ندارند پس از زیان‌های بی‌امان در هفته‌های گذشته، شاهد کاهش چشمگیر قیمت هر یک از محصولات باشند. آنها می افزایند که این تا زمانی است که عرضه، زیاد کاهش پیدا نکند.

چشم انداز مبهم تقاضا در کوتاه مدت باقی می ماند

نیاز فزاینده ترکیه به FX مطابق با افزایش کسری حساب بود، در حالی که اعتبارات محدود بانک ها از اواسط آوریل تا حد زیادی فعالیت معاملاتی را کاهش داده است. در این میان، فعالان بازار از شکاف بیشتر بین ارز رسمی USD/Lira و نرخ های ارائه شده توسط بانک های خصوصی رنج می برند.

بهره خرید پایین اهداف قیمتی را برای PP کاهش می دهد

بازار PP اخیراً در جستجوی جهت بوده است، با قصد فروشندگان برای افزایش قیمت‌های خود به دنبال فروش رضایت‌بخش در آوریل از یک سو و تأثیر نامطلوب مشکلات اقتصادی بر تقاضا از سوی دیگر.

تامین کنندگان PP روی کاهش حق بیمه نسبت به بازار واردات چین حساب می کردند. آنها در پایان ماه آوریل گفتند: "بازار با قیمت های وارداتی در چین به تعادل بازگشته و ما دیگر حاضر نیستیم پایین ترین قیمت های قبلی را ارائه دهیم."

با این وجود، این قبل از پایان یافتن فعالیت در میان مشکلات عمیق تر جریان نقدی بود. تاکنون، پیشنهادات بالاتر با مقاومت خریداران مواجه شده، زیرا بیشتر آنها در اوایل سه ماهه دوم مقداری از حجم را تضمین کردند. علاوه بر این، یک تولیدکننده عربستانی PP رافیا را با قیمت 1030 تا 1050 دلار در هر تن CIF فروخت، مشروط به 6.5 درصد عوارض در این هفته. یکی دیگر از تولیدکنندگان اعتراف کرد: "قیمت های جدید ما در 1070 دلار در هر تن برای رافیا و 1120 دلار در هر تن برای فایبر، نتوانسته هیچ علاقه ای را از سوی مشتریان ما جلب کند."

اگرچه بازارهای مشتقه عملکرد بدی نداشته اند، مصرف کنندگان PP ترجیح دادند سهام خود را به صورت دستی مصرف کنند. بدتر شدن مشکلات نقدینگی همچنین مانع از علاقه خرید برای حجم اضافی شد.

بازیکنان PE قبل از پیشنهادات جدید خاورمیانه در انتظار هستند

کمتر از دو هفته تا انتخابات 14 مه باقی مانده است، تقاضای PE محتاطانه در ماه جدید حرکت می کند. قبل از اعلامیه‌های تازه از سوی تامین‌کنندگان عادی، بیشتر خریداران ترجیح می‌دادند نشانه‌های بازارهای جهانی رزین را در میان کاهش هزینه‌های بالادستی نظارت کنند.

اگرچه سقوط اخیر در مجمع انرژی، که در آن معاملات آتی نفت برنت و NYMEX 5 درصد (4 دلار در هر بشکه) در هفته افت کردند، بر احساسات تأثیر گذاشت، اما بازیکنان انتظارات خود را برای کاهش متوسط برای PE پایین دستی حفظ کردند. برخی از آنها گفتند: "کاهش 20 تا 30 دلار در هر تن بسته به درجه محتمل به نظر می رسد، مگر اینکه شاهد تخصیص کافی از منابع خاورمیانه باشیم."

صحبت ها در مورد قیمت LDPE کمتر از علامت CIF 1100 دلار در هر تن در زمان انتشار به طور گسترده تایید نشد. یک مصرف کننده گفت: "HDPE کمی بهتر از LLDPE است، که ممکن است کاهش های احتمالی را برای این محصول کنترل کند."

مسائل مالی و عدم قطعیت برای دوره پس از انتخابات در داخل کشور، همراه با روند پایدار تا ملایم تر در اروپا و آسیا و کاهش قیمت نفت خام، پیش بینی های ضعیف را در ترکیه معتبر نگه می دارد. با این حال، برخی از خریداران ممکن است مایل به برآورده کردن نیازهای محدود خود برای داشتن محموله‌هایی در راه برای اوایل نیمه دوم سال باشند، در میان پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه قیمت‌ها ممکن است دیگر کاهش چشمگیری نداشته باشند.

معاملات پی وی سی، محدود و چشم به نشانه های جهانی است

قیمت پی وی سی در ماه مه با روند ملایمی باز شد، زیرا قیمت های وارداتی با افت اندک ماهانه در ماه ظاهر شد. برخی از خریداران گزارش دادند: "ما قصد داریم تا هفته آینده صبر کنیم، زیرا در میان سیگنال های ضعیف آسیا و اروپا برای خرید عجله نداریم. در عین حال، کاهش ها نسبت به ماه های قبل از بین رفته است." نزدیک شدن به انتخابات همچنین فعالان بازار را سرپا نگه داشت و خریدها با وجود الگوهای فصلی به نیازها گره خوردند.

انتظارات کوتاه مدت به کاهش اندک قیمت اشاره دارد. انتخابات آتی ماه مه و نگرانی‌های مربوط به جریان نقدی همچنان عوامل کلیدی است که چشم‌انداز را مختل می‌کند، چه رسد به کاهش هزینه‌های تولید در کل.
در همین حال، جهت گیری محموله های ایالات متحده همچنان موضوعی حیاتی است که باید دنبال شود. فعالان بازار نظارت خواهند کرد که آیا قیمت FAS Houston K67 به زیر 700 دلار در تن می‌رسد یا خیر، که تسلیم پیشنهادات پایین‌تر از سوی خریداران هندی است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟