پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ 0 208

سکه در آستانه کانال ۲۹ قرار گرفت

هدف دلاری سیاستگذار

هدف دلاری سیاستگذار
قیمت دلار آزاد در معاملات بازار روز گذشته در کانال ۵۰ هزار تومانی قیمت خورد. این در حالی است که تلاش‌های پیشین این ارز نسبت به حضور در کانال ذکر شده بی‌نتیجه مانده بود. تحلیلگران حجم قابل توجه سیگنال‌های مثبت را عامل تثبیت نرخ دلار در کانال پایین‌تر می‌دانند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بهبود روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بهبود روابط ارزی ایران و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و اقدامات بانک مرکزی مبنی بر ایجاد سامانه‌ای جهت تسهیل تجارت خارجی با ارز‌های مختلف از جمله سیگنال‌های مثبت برای نرخ ارز در روز‌های اخیر‌ هستند.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار در معاملات انتهای روز گذشته با حدود ۱۲۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز قبل در رقم ۵۰ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد. به نظر می‌رسد سیاستگذار ارزی به دنبال این است که دلار بازار آزاد را در محدوده ۵۰ هزار تومان در کوتاه‌مدت نگه دارد. با کاهشی شدن نرخ دلار، قیمت سکه طلا نیز دچار افت قیمت ۲۰۰ هزار تومانی شد و در رقم ۳۰ میلیون و۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

تثبیت حضور دلار در کانال ۵۰

دیروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد روند نرخ دلار آزاد در معاملات بازار ارز تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی معاملات صبح روز گذشته خود را در مرز ۲کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی آغاز کرد و تا ساعات پایانی بازار نیز در این بازه به نوسان پرداخت. با تثبیت نرخ این ارز در کانال پایین‌تر زمزمه‌هایی مبنی‌بر تمایل بازار‌ساز به حضور کوتاه‌مدت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی مطرح شد.

فعالان بازار سیگنال‌های منتشر شده در روز‌های اخیر را پر‌قدرت تلقی کرده و بر این باورند که احتمال شروع روند افزایشی جدید در نرخ دلار کاهش یافته است.

این افراد همچنین در صورت عبور کامل دلار از حمایت ۵۱ هزار تومانی، رقم ۵۰هزار و ۸۰۰ تومان را حمایت مهم بعدی بازار خواندند.

روز گذشته برخلاف روند کاهشی دلار، تابلوی دیگر نرخ‌ها در معاملات آزاد سبز بود. هر برگ از اسکناس‌های یورو و پوند در بازار روز گذشته به ترتیب هزار و ۳۰ و هزار و ۱۵۰تومان افزایش یافته و به ارقام ۵۵ هزار و ۴۸۰ تومان برای یورو و ۶۴ هزار و ۴۵۰ تومان برای پوند رسیدند.

 سکه آماده ورود به محدوده ۲۹

روز گذشته همزمان با افت نرخ شاخص ارزی قیمت سکه نیز کاهش یافت. بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران مشاهده می‌شود که قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت سکه طلا دارد و عموما نوسان این دو شاخص اقتصادی در یک راستا است.

روز گذشته نیز هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. حال باید دید در صورت تداوم انتشار سیگنال‌های مثبت و کاهش مجدد نرخ ارز، قیمت سکه وارد کانال پایین‌تر خواهد شد یا خیر؟


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟