پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رشد مثبت صادرات محصولات شيميايي و پتروشيمي
دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی گفت: بر اساس آمار گمرک طی 4 ماهه نخست سال جاری، محصولات صنايع پتروشيميايي به انضمام موادهيدروكربوري و LPG بیش از 4.9 میلیارد دلار و وزن 8.7 میلیون تن صادر شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نشان‌دهندۀ رشد 14 درصدی ارزش و کاهش 0.5درصدی وزن است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، بهناز کاموسی با اعلام این خبر افزود: محصولات صنايع شيميايي نيز بیش از 708 میلیون دلار و وزن 353 هزارتن صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 29 درصد و از لحاظ وزن 24 درصد افزايش را تجربه کرده است.

وی افزود: صادرات محصولات پايه نفتي  نیز به ارزش بیش از 337 میلیون دلار و وزن 1.4 میلیون تن گردیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رشد 20 درصد ارزشی و 16درصد افزايش وزنی همراه بوده است .

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی با اشاره به این که افزایش صادرات در بخش محصولات پتروشيميايي علي رغم كاهش تناژ عمدتاً ناشی از افزایش قیمتها در سطح جهانی بوده است اظهار داشت: LPG به ارزش 1040 میلیون دلار و وزن 1983 هزار تن، مواد اوليه پليمري با ارزش 1502 میلیون دلار و وزن 1231 هزار تن، متانول  به ارزش 407 میلیون دلار و وزن 1085 هزار تن و مواد آروماتیکها به ارزش 413 میلیون دلار و وزن 573 هزار تن صادر شده است.

کاموسی گفت: طی چهار ماهه سال جاری، محصول كود به ارزش 285 میلیون دلار و وزن 1192 هزار تن صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از جهت ارزشی 43 درصد و از لحاظ وزنی 24 درصد افزايش داشته است.

وی در خصوص صادرات محصولات صنایع شیمیایی اظهار داشت:  صادرات رنگ صنعتی به ارزش 48 میلیون دلار و وزن 21 هزار تن با رشد ارزشی 129 درصد و رشد وزنی  91 درصد، صادرات رزین به ارزش 27 میلیون دلار و به وزن 13 هزار با رشد 8 درصدی ارزش و 18 درصدی در وزن، صادرات صنایع شوینده با ارزش 81 میلیون دلار و وزن 104 هزار تن با رشد 13 درصد در ارزش و 4 درصد در وزن، صادرات محصولات آرايشي به ارزش 12  میلیون دلار و وزن 5 هزار تن با رشد 9 درصد ارزش و 25 درصد وزن، صادرات محصولات پليمري به ارزش 540 میلیون دلار و به وزن 210 هزار تن با رشد 29 درصد ارزش و 33 درصد وزن به به کشورهای هدف صورت گرفت.

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی سياست هاي شمول برخي از مواد اوليه و افزودني صنعت شوينده و آرايشي بهداشتي در فهرست كالاهاي ممنوعه وارداتي و نيز فقدان توان رقابت توليد كننده داخلي با رقباي خارجي را از مشکلات پیش روی توسعه صادرات محصولات شوینده و محصولات آرایشی دانست.

کاموسی در مورد صادرات بخش پايه نفتي بیان کرد: قیر به ارزش 273 میلیون دلار و وزن 1359 هزار تن با رشد 25 درصد ارزش و 17 درصد در وزن و روغن موتور و صنعتی به ارزش 64 میلیون دلار به وزن 92 هزار تن با رشد 3 درصد ارزش و 7درصد وزن افزایش صادر شده است.

گفتنی است، علیرغم مشکلات اخیر، روند صادرات ساير فرآورده هاي پتروشیمی مثبت و روبه رشد بوده است که با اصلاح قانون بازار ثانویه در سياستهاي كلان اقتصادي، تلاش جهت بسترسازي ارزآوری اقتصادی و رونق بازار مصرف صورت گرفته و حصول نتيجه در گرو راهبرد مدیریتی حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟