پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 7 خرداد 1402/ شماره 760
عناوین خبری امروز: ریزش یکپارچه‌ی پایه ها, قیمت های پایه پت اعلام نشد, عقب نشینی دلار از 52 هزار

ریزش یکپارچه‌ی پایه ها
نهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی امروز در حالی اعلام شد که همه گروه ها یکپارچه کاهشی شدند. در حالی که دلار نیمایی همچنان روی 28.500 ثابت است، بازیگر اصلی تغییر قیمت های پایه، قیمت های جهانی است.

امروز، پلی اتیلن سبک خطی با 4.17 درصد، یعنی 1,158 تومان کاهش در صدر جدول نزولی ها قرار گرفت. سبک فیلم با اختلافی نزدیک، 4.14 درصد نسبت به هفته قبل کمتر قیمت گذاری شد و 1,051 تومان افت قیمت پیدا کرد. سنگین تزریقی و دورانی هم با 3.3 درصد، مشترکا در جایگاه سوم بیشترین کاهش قیمت ایستادند. قیمت های هفته جاری به علت تعطیلی یکشنبه‌ی هفته آینده (14 و 15 خرداد) به مدت دو هفته اعتبار خواهند داشت و اعلام قیمت بعدی، یکشنبه 21 خرداد است.

قیمت های پایه پت اعلام نشد
همانند هفته قبل، امروز هم قیمت های پایه پت، اعلام نشد. هفته قبل قرار بود پت های وارداتی و تولیدِ داخل تندگویان در قالب یک سبدِ واحد عرضه تلفیقی شوند اما به علت ناقص بودن مدارک، بورس کالا پذیرش را انجام نداد.
در هفته جاری هم تا این لحظه، هنوز پت های بطری در بین عرضه های دوشنبه دیده نمی شوند و احتمال می رود عرضه تلفیقی، به رغم تأکید کمیته تخصصی، در هفته جاری نیز انجام نگیرد و فقط تولیدات داخلی تندگویان عرضه شوند.

عقب نشینی دلار از 52 هزار
دلار که روز گذشته در مجموع 280 تومان رشد داشت و بازار را با 51 هزار و 980 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را هم، پشت مرز 52 هزار تومان آغاز کرد ولی در ادامه کاهشی شد و در نهایت تا ساعت 15، هر دلار با 400 تومان افت نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 51 هزار و 600 تومان پیشنهاد می‌شد.

در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به شنبه، تغییری نداشت و 42 هزار و 499 تومان قیمت خورد. در صرافی‌ها، تا لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در محدوده‌ی 42 هزار و 494 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به شنبه بدون تغییر است.

در بازار پلی اتیلن ها کاهشی و پ پ ها افزایشی شدند
علی رغم کاهش یکپارچه قیمت های پایه، قیمت های بازار، امروز ترکیبی از کاهشی و افزایشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، قیمت ها همگی کاهشی بودند. سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک فیلم بیشترین کاهش را داشتند و بین 200 تا 800 تومان اُفت را ثبت کردند. در مقابل گروه پ پ نساجی افزایشی و بین 500 تا 2300 تومان صعودی داشت. گروه پ پ شیمیایی هم امروز بین 1000 تومان کاهش تا 1000 تومان افزایش نوسان داشت. گروه پی وی سی نیز امروز بدون تغییر تا 200 تومان کاهش را رقم زد و کالاهای گروه پت بطری بدون قیمت نسبت به رور گذشته پیشنهاد شدند.

شروع عرضه تلفیقی پت از هفته جاری
در یکصدوپنجمین کمیته تخصصی پتروشیمی عرضه تلفیقی 7 هزار تنی هفتگی پت بطری با مهلت سلف 28 روزه برای محصول داخلی و 45 روزه برای کالای وارداتی، مصوب شد.

برنامه عرضه ها در هفته سوم خرداد اعلام شد
بر اساس برنامه ابلاغ شده، روز شنبه 13 خرداد، محصولات غیربهین یابی، سه شنبه 16 خرداد پ پ و پی وی سی ها و چهارشنبه 17 خرداد، سایر محصولات پلیمری، عرضه می شود.

ریزش 54 هزار واحدی بورس تهران
بعد از ریزش 34 هزار و 716 واحدی بازار سرمایه در شروع هفته، بورس تهران امروز را نیز نرولی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با سقوط 54 هزار و 198 واحدی، به 2 میلیون و 257 هزار واحد، رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟