چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

فعالان PP و PE همچنان با محدودیت های نقدی در ترکیه دست و پنجه نرم می کنند
بازارهای پلی الفین وارداتی ترکیه با نقدینگی فشرده مقابله کرده اند در حالی که مسائل مربوط به جریان نقدینگی اخیراً عمیق تر شده است. بسیاری از فعالان بازار به کمبود مداوم دلار و محدودیت های شدید در وام های بانکی به عنوان عوامل اصلی کاهش تقاضا برای رزین و محصولات نهایی اشاره کردند.

بازارها تقریباً به دلیل FX فشرده متوقف می شوند

به گزارش ویکی پلاست به نقل از chemorbis، معامله گران گزارش دادند، "برخی از مشتریان ما درخواست تحویل دیرتر از آنچه قبلاً توافق شده بود، داشتند، زیرا امروزه قادر به مدیریت امور مالی خود برای پرداخت هزینه محموله های خود نیستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند سهام در حال خروج خود را مصرف کنند، زیرا فروش محصول نهایی نیز عملکرد خوبی ندارد.»

«صادرات محصول نهایی ما به اروپا و ایالات متحده به دلیل کندی جهانی اقتصاد چندان خوب نبوده است. بنابراین، ما در مورد فعالیت‌های تکمیلی خود محتاط می‌مانیم و به عدم قطعیت‌های پیش از دور دوم انتخابات و اختلالات جریان نقدی اشاره نمی‌کنیم.» یک مبدل تأیید کرد.

در این میان، برخی از فعالان بازار، امید خود را به آسودگی در دوران پس از انتخابات بسته اند. «بعد از محو شدن ابهامات سیاسی، نقدینگی اندک ممکن است کمی تسکین پیدا کند. این ممکن است به افزایش تقاضا در ماه آینده کمک کند.

مقصر دیگر: کاهش انتظارات
بیشتر خریداران پلی الفین نیز به دلیل انتظارات ضعیف قیمت برای ماه پیش رو، موضع انتظار را انتخاب کرده اند. هر دو بازار PP و PE تحت فشار مشکلات تقاضای جهانی، کاهش قیمت الفین در آسیا و اروپا و همچنین کمبود مشکلات عرضه قرار گرفته اند.

در بازار PP، قیمت رافیا PPH عربستان سعودی در 1030-1050 دلار/تن CIF ترکیه، مشروط به 6.5 درصد عوارض نقدی، ثابت ارزیابی شد، در حالی که فایبر 10 دلار در هر تن پایین تر از هر دو طرف در 1040-1060 دلار در هر تن ارزیابی شد. با توجه به میانگین هفتگی داده‌های ChemOrbis و تقاضای ضعیف‌تر برای الیاف PP، شکاف بین قیمت رافیا و فایبر به 10 دلار در تن کاهش یافت که کمترین میزان از نوامبر 2022 است.

بر اساس نت بک به چین، قیمت‌های PPH مشمول مالیات در ترکیه احتمالا ماه آینده به زیر آستانه جدید می‌رسند، زیرا در حال حاضر 170 دلار به ازای هر تن بالاتر از بازار وارداتی چین معامله می‌شوند، جایی که قیمت‌ها در حال حاضر به زیر 900 دلار در هر تن CIF رسیده است.

در مورد PE، قیمت‌های خاورمیانه در هفته 1050-1080 دلار در هر تن برای LDPE و 1070-1100 دلار برای فیلم LLDPE C4 و فیلم HDPE CIF Türkiye در هفته ثابت ارزیابی شد که مشمول 6.5 درصد عوارض نقدی است. طبق میانگین هفتگی داده‌های ChemObis، فیلم LDPE به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر 2020 رسیده است و زیر درجه‌های دیگر کالاها معامله می‌شود. داده ها بیشتر نشان می دهد که فیلم LLDPE C4 و فیلم HDPE به ارزان ترین سطح خود از دسامبر 2022 اشاره کردند.

ما انتظار داریم که قیمت های پلی اتیلن کمتر را برای ژوئن پس از انتخابات یکشنبه بشنویم. LLDPE احتمالاً با فشار زیادی روبرو خواهد شد زیرا قیمت این محصول باید بر اساس LDPE ارزان تر کاهش یابد. در همین حال، در دسترس بودن نسبتاً محدود ممکن است افت HDPE را کنترل کند.

ممکن است پس از کاهش احتمالی ژوئن، قیمت‌ها شروع به تثبیت کنند. این امر به ویژه در صورتی است که محدودیت‌های نقدی در ترکیه پس از انتخابات کاهش یابد و فعالیت‌های شناور در آستانه تعطیلات مذهبی در اواخر ژوئن کاهش یابد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟