جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

توافق بانک مرکزی و گمرک برای اصلاح ارزش کالاها در سامانه TSC
بانک مرکزی در راستای پایش حداکثری بازار ارز در نظر دارد برای جلوگیری از خروج ارز با سازوکارهایی مثل کم اظهاری صادراتی و بیش اظهاری وارداتی اصلاحاتی را با کمک گمرک ایران اعمال کند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از تسنیم، اخیرا بهزاد  لامعی مدیر اداره پایش ارز بانک مرکزی اعلام کرده است در راستای سیاست جدید بانک مرکزی زمان بازگشت ارز شرکت‌های پتروشیمی و .... از 125 به 80 روز کاهش یافته است.  همچنین در راستای جلوگیری از خروج ارز تحت روش‌هایی مثل بیش اظهاری در واردات و همچنین بیش اظهاری طی همکاری با گمرک ایران ارزشهای گمرکی کالاهای صادراتی و وادراتی اصلاح خواهد شد.

این موضوع یکی از دغدغه هایی است که از سوی رسانه ها طی یک سال اخیر پیگیری شده است. بر این اساس برخی صادرکنندگان از طریق اظهار ارزش کالا کمتر از قیمت واقعی اقدام به خروج ارز و عدم بازگشت ارز صادراتی می‌کنند که این موضوع به نوعی دور زدن سیاست پیمان سپاری ارزی است.

از طرف دیگر اخیرا از سوی یکی از اعضای اتاق بازرگانی اعلام شد که در فرایند واردات کالا به کشور طی یک سال حدود 6 میلیارد دلار ارز  خارج شده و به ازای آن  کالایی وارد نمی‌شود. در واقع واردکننده در حالی که ارز از بانک مرکزی دریافت کرده است با سو استفاده  از بروز نبودن ارزش کالاها در سامانه گمرک یا اظهار غلط ارزش کالا، در حالتی که کالای کمتری وارد کرده اقدام به خروج ارز دولتی (سامانه نیما/ مبادله) از کشور می‌کند.

به عنوان یک مثال ساده گزارشات ارائه شده توسط گمرک ایران نشان می‌دهد که گوشی تلفن همراه با 4 میلیارد دلار ارزبری در صدر لیست واردات قرار داشته است که نسبت به سال 1399 از نظر ارزش 71درصد رشد داشته است.

نکته جالب‌توجه اینکه در بازار جهانی تلفن همراه بعد از یک بازه 6 ماهه قیمت‌ها با افت قابل توجهی رو به رو شده اما بازرگانان از عدم بروز رسانی سامانه تی اس سی سو استفاده کرده با ارزش قبلی اقدام به اظهار کالا می‌کنند که این رویه منجر به اظهار گران تر و خروج ارز از کشور می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟