سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

افزایش 23 درصدی دلار فرآورده‌های نفتی!/ سیگنال افزایش دلار پایه ها؟
نرخ فرآورده‌های ویژه برای نیمه اول فروردین بر اساس دلار 35.007 تومانی تعیین شده در حالی که اسفندماه بر اساس دلار 28370 تومان محاسبه شده بود.

به گزارش ویکی پلاست، نرخ پایه فراورده‌های ویژه نفتی هر 15 روز یکبار اعلام می شود و تا آخرین اعلام قیمت سال گذشته، دلار مبنا برای محاسبه پایه‌ی این محصولات، 28.370 تومان بود.

با تغییر نرخ دلار فراوردهای ویژه نفتی از 28.370 تومان به 35 هزار، حالا باید دید فردا (یکشنبه 6 فروردین) در اولین اعلام قیمت سال 1402، دلار قیمت های پایه محصولات پترویمی نیز، تغییر خواهد کرد یا خیر.

قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، 16 اسفند 1402 بر افزایش نظارت وزارت صمت و دیگر متولیان، بر بازار محصولات نهایی در سال 1402 به‌‌‌خصوص در محصولاتی که مواد اولیه آنها از مسیر بورس‌کالا و بر مبنای ارز نیمایی فروخته شده اشاره کرده و گفته بود: با افزایش نظارت، قیمت محصولات نهایی به نحوی تعیین می‌شود که نرخ مواد اولیه، تعیین‌‌‌کننده قیمت فروش باشد تا به این ترتیب مردم متضرر فاصله نرخ ارز آزاد و نیمایی نشوند.

سخنگوی وزارت صمت دلایل تصمیم تثبیت فرمول سقف قیمت پایه بر مبنای نرخ ارز نیمایی که به شکل مشترک از سوی وزارت اقتصاد، وزارت نفت و وزارت صمت اخذ شده، گفت: با این تصمیم از تخلیه نوسانات ارزی در بازار کالاهای پایه ممانعت می‌شود.

با نگاهی ریزبینانه تر به اظهارات قالیباف می توان دریافت وی به رقم خاصی اشاره نکرده و احتمال می رود نرخ دلار قیمت های پایه محصولات پتروشیمی نیز همچون فراورده‌های ویژه نفتی، به 35 هزار تومان، افزایش پیدا کند.

عدم درج هر نوع عرضه ای برای بورس کالای یکشنبه 6 فروردین 1402، می تواند سیگنال تأییدی بر تغییر دلار قیمت های پایه باشد. سیگنالی که در صورت تحقق، قیمت های پایه را تا 23 درصد می تواند افزایش دهد.

نکته ی دیگری که بر اساس آن می توان به تغییر دلار پایه ها صحه گذاشت، حذف عرضه های فرداست. در حالی که چند عرضه پتروشیمی خوزستان برای روز یکشنبه در عرضه ها دیده می شد، به یکباره، عرضه های فوق حذف شدند و می توان دلیل حذف آن را، تغییر نرخ های پایه دانست.

فردا (یکشنبه 6 فروردین 1402) این موضوع روشن می شود که دلار پایه محصولات پتروشیمی ثابت می ماند یا تغییر می کند. در صورت تغییر دلار نیمایی قیمت های پایه، روز یکشنبه 6 فروردین ماه، می توان انتظار افزایش 23 درصدی قیمت پایه بسیاری از کالاهای پتروشیمی را داشت.

قیمت های نیمه دوم اسفند 1401 فراورده های نفتی

قیمت های جدید فراورده های نفتی در سال 1402

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
محمد شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲
سال مهار تورم بود ،اما اول از همه خودشون تورم میارن
سال رشد تورم و مهار تولید مبارک ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟