پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشخوان خبر
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ 0 218

سکه با روند افزایشی دلار همراهی کرد

فرصت‌طلبی دلار در تعطیلات

فرصت‌طلبی دلار در تعطیلات
شاخص ارزی در روز‌های نیمه تعطیل بازار تهران آرایش افزایشی به خود گرفت و رشد کرد. در حالی که نرخ دلار غیر‌رسمی در واپسین معاملات سال گذشته در کانال‌های ۴۶ و ۴۷ هزار تومانی معامله می‌شد، با شروع معاملات در نخستین هفته کاری سال جدید از روز شنبه ۵ فروردین نرخ ارز مذکور دچار افزایش شد و در کانال‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی به فروش رسید.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، کارشناسان ارزی بازار تهران افت حجم معاملات و نیمه تعطیل بودن شرایط بازار را عاملی در جهت افزایش شدت تاثیر معاملات خرد بر نرخ‌ها‌ دانسته و بر این باورند که برخی از رشد قیمت‌های مشاهده شده در معاملات هفته دوم فروردین ماه با شروع معاملات بازار در هفته سوم بهار جبران خواهد شد.

در این میان خبر مثبت آغاز تنش‌زدایی‌ها میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی نیز در روز گذشته سبب تغییر جهت معاملات آزاد شد و نرخ شاخص ارزی را کاهشی کرد.

مشاهدات به‌عمل آمده از روند بازار رسمی حاکی از آن است که حجم معاملات در این بازار نیز افت چشمگیری داشته اما نرخ‌های توافقی نوسان قابل توجهی نداشتند. بررسی‌های نشان می‌دهد که نرخ سکه طلا طرح جدید نیز در روز‌های هفته دوم فروردین ماه با روند افزایشی دلار آزاد همراهی کرده و به کانال ۳۳میلیون تومانی رسید.

پیشروی دلار نوروزی

در روز‌های ابتدایی سال جدید روند دلار آزاد افزایشی بود. در حالی که اسکناس آمریکایی فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ را در کانال‌های ۴۶ و ۴۷ هزار تومانی به پایان رسانده بود، نخستین معاملات سال جدید این ارز در کانال ۵۱ هزار تومانی آغاز شد.

در ادامه هفته نخست سال جدید قیمت دلار مجددا رشد کرد به گونه‌ای که تا روز‌های پایانی این هفته معاملات غیر‌رسمی شاخص ارزی در محدوده کانال ۵۴ هزار تومانی نیز ثبت شد. تحلیلگران بر این‌باورند که در زمان کاهش حجم کلی معاملات، خرید و فروش‌های خرد صورت گرفته در میان معامله‌گران به مرجعی برای تعیین نرخ تبدیل شده و از همین رو رشد قیمت‌های اخیر را نمی‌توان به عنوان روند واقعی دانست.

در همین راستا پیش‌بینی می‌شود با‌ شروع معاملات در هفته کاری جدید نرخ ارز دچار افت نسبی شده و بخشی از روند افزایشی نوروزی دلار جبران شود.

سیگنال جدید آژانس به بازار؟

در ساعات پایانی روز شنبه ۱۲ فروردین ماه رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در تازه‌ترین اظهارنظر خود در زمینه روابط ایران و آژانس از آغاز تنش‌زدایی‌ها خبر داد که این خبر از همان ابتدا روی معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تاثیر گذاشت.

گروسی گفت: ما با نصب دوربین‌ها و اتصال مجدد برخی از سیستم‌های نظارت آنلاین شروع می‌کنیم. این یک تنش‌زدایی است. ما در حال بازیابی فضا هستیم. ما در حال بازیابی نظارتی هستیم که از دست داده بودیم.

او همچنین اضافه کرد: شاید چند هفته طول بکشد، اما ما داریم شروع می‌کنیم. بررسی‌های به عمل آمده از روند بازار ارز غیر‌رسمی در سال‌های اخیر حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از نیرو محرکه نرخ ارز، انتظارات تورمی موجود میان افراد جامعه است که با بالا بردن کفه تقاضا سبب افزایش قیمت می‌شود.

از آنجا که اخبار سیاسی مثبت و منفی در وهله اول روی انتظارات جامعه و معامله‌گران تاثیر می‌گذارد، پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم تکذیب این خبر یا عدم انتشار سیگنال منفی جدید، سخنان گروسی مانعی در برابر افزایش قیمت‌های جدید شود.

پیروی سکه از دلار

با شروع روند افزایشی جدید در نرخ دلار غیر‌رسمی، قیمت سکه طلا طرح جدید نیز رشد کرد. در همین راستا هر قطعه سکه طلا ضرب امامی که در معاملات ۲۸ اسفند سال گذشته در سطح قیمتی ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بسته شده بود در روز‌های پایانی هفته نخست فروردین ماه به کانال ۳۳میلیون تومانی وارد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟