شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۳.۵ میلیون تن مصرف ۱۰ ماهه مواد پلیمری در کشور
رییس اداره صنایع پتروشیمی اداره کل صنایع سلولزی وزارت صنعت: در ۱۰ ماه نخست امسال ۳.۵ میلیون تن مواد پلیمری در کشور استفاده شده است. از نظر تولیدات محصولات پلیمری در پتروشیمی های کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰.۴ درصد رشد دیده می شود.

به گزارش ویکی پلاست، کیمیایی، رییس اداره صنایع پتروشیمی اداره کل صنایع سلولزی وزارت صنعت در جلسه کمیسیون صادرات انجمن ملی پلاستیک اظهار داشت:  ۵ و نیم میلیون تن تولید مواد پتروشیمی در ۱۰ ماه بوده است؛ واردات مواد پلیمری ۲۴۱ هزار تن و صادرات آن نیز دو میلیون ۳۰۰ هزار تن است.

ما فرمولی در وزارت خانه داریم که می گوید مصرف مساوی تولید به اضافه واردات منهای صادرات که بر اساس این فرمول مصرف ۱۰ ماهه معادل همان سه و نیم میلیون تن خواهد بود.

ارقام عمده این ۳ و نیم میلیون تن، پلی اتیلین تولید شده است که حدود ۶۰ هزار تن واردات و یک و ۸ دهم میلیون تن صادراتش است. 

کیمیایی در خصوص ارقام مربوط به تولید و صادرات پتروشیمی هم گفت: کل مواد پلیمری در ۱۰ ماهه سال ۹۶ که شامل انواع پلی اتیلین، PP، پلی استایرن، ABS، PVC، پلی کربنات، SBR است. ۵ میلیون و ۵۳۵ هزار تن تولید داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ و ۴ دهم درصد رشد داشته است در عمده تولیدات رشد تولید داشتیم.

به گفته رییس اداره صنایع پتروشیمی اداره کل صنایع سلولزی وزارت صنعت، در پلی اتیلین هم ۳ و نیم میلیون تن تولید داشتیم که نسبت به پارسال ۹ درصد رشید تولید داشتیم پی وی ار ۱۱ درصد رشد داشتیم و به ۳۲ هزار تن رسیدیم. پلی اتیلن ۹ درصد رشد، پ پ ۶/۱ درصد در پلی استایرن ۴۳ درصد رشد تولید داشته ایم و ABS تنها ماده ای است که ۴ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش تولید داشته است. در تولیدات PVC هم ۱۰.۴ دهم درصد رشد دیده می شود.

در گریدهای پت نیز ۲۵ درصد افزایش دیده می شود. همچنین در اس بی آر ۷ درصد رشد تولید وجود دارد و از ۴۲ هزار به ۴۵ هزار تن تولید رسیده ایم.

وی در پایان گفت: از ۴۳۰ هزار تن پت تولیدی، ۵۳ هزار تن صادرات شده است. PVC هم از ۴۶۴ هزار تن تولید ۱۵۷هزار تن صادارات و ۳۵ هزار تن واردات داشتیم. همچنین از ۲۶۰ هزار تن تولید پلی استایرن، ۱۱۱ هزار تن صادر شده و ۱۲ هزار تن واردات داشته ایم، ولی عمده واردات اقلامی است که تولید داخلی نداریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟