جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سه امتیاز مهم در جیب پتروشیمی‌ها
در حالی که روز گذشته (سه شنبه 2 اسفند 1401) مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی با اطلاعیه ای، به نگرانی های تولیدکنندگان برای افزایش دلار قیمت های پایه، پایان داد، اما پتروشیمی ها چند امتیاز مهم را با پیگیری های فراوان، به دست آوردند.

به گزارش ویکی پلاست، با وجود شکاف بزرگ 21 هزار تومانی نیما و دلار آزاد، اما در هفته های گذشته، حتی یک اظهارنظر از سوی پتروشیمی ها در خصوص تغییر دلار قیمت های پایه، دیده نشد. پتروشیمی ها نگرانی های مهم‌تری داشتند و با پیگیری توانستند سه امتیاز مهم را کسب کنند:

پنجشنبه 27 بهمن 1401
1- حذف نرخ خوراک پتروشیمی ها از لایحه بودجه 1402/ تعیین نرخ خوراک پتروشیمی به دولت واگذار شد

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت که این کمیسیون در مصوبه‌ای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی در سال آینده را به دولت واگذار کرد. به این ترتیب گاز 7000 تومانی از بند الف تبصره 14 لایحه بودجه حذف شد.

دوشنبه 1 اسفند 1401
2- حذف عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما از سه شنبه 2 اسفند

احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی روز دوشنبه 1 اسفند اظهار داشت: عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما حذف شده و کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت خواهد گرفت. ارز 28 هزار و 500 تومانی نیز تنها به اقلامی مانند دارو و نهاده‌های دامی تعلق خواهد گرفت. سه شنبه 2 اسفند، اولین نرخ کشف شده برای دلار پتروشیمی ها، 36.130 تومان بود.

هر چند در دوره صالح آبادی، رییس کل پیشین بانک مرکزی، اجازه فروش ارز صادرکنندگان بزرگ با قیمت های توافقی داده شده بود، ولی فرزین بعد از انتصاب در بانک مرکزی، اعلام کرده بود پتروشیمی ها و فولادی ها، باید ارز خود را با نرخ 28.500 تومان عرضه کنند و با تصمیم جدید، حالا پتروشیمی ها با رقم بالاتری، اقدام به فروش ارزهای خود می کنند.

سه شنبه 2 اسفند 1401
3- تصویب حذف عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه‌خام نفتی، گازی و پتروشیمی

در بند ن تبصره ۶ لایحه بودجه افزایش عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام نفت، گاز، پتروشیمی و محصولات معدنی پیش‌بینی شده بود که در تغییراتی که کمیسیون تلفیق در این تبصره به وجود آورد، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی از عوارض صادرات مواد خام و نیمه‌خام حذف شدند.

این خبر در حالی بود که هفته قبل، انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی اعلام کرده بود عوارض صادراتی محصولات پتروشیمی از 5 به نیم درصد کاهش یافته و با خبر جدید، حتی نیم درصد نیز حذف شده و بدون عوارض صادراتی، پتروشیمی ها، می توانند صادرات خود را انجام دهند.

خوراک، فروش ارز بالاتر از نرخ نیما و حذف عوارض صادراتی، مهمترین امتیازاتی هستند که پتروشیمی ها موفق شدند آن ها را یا از بودجه 1402 حذف کنند و یا از طریق بانک مرکزی، به خواسته های خود، دست پیدا کنند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 89%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟