سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 11 بهمن 1401/ شماره 694
عناوین خبری امروز: تکرار رقابت پرمصرف ها, تداوم انجماد نیما, نوسان آرام دلار

تکرار رقابت پرمصرف ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد و رقابت ها همانند هفته گذشته و یا کمی کمتر از هفته قبل بود. سبک خطی که هفته قبل بین 2 تا 14 درصد رقابت شده بودند امروز بین 4 تا 12 درصد رقابت شد. سنگین بادی هم از 1 تا 6 درصد به 2 تا 4 درصد رقابت رسید. گروه سنگین فیلم هم که هفته اول بهمن بین 22 تا 29 درصد رقابت شده بود امروز با رقابتی بین 20 تا 25 درصد معامله شد. رقابت های گروه سبک فیلم کاهش بیشتری داشت و این گروه از 1 تا 30 درصد در هفته قبل، به قیمت پایه تا 23 درصد رقابت رسید.

تداوم انجماد نیما
میانگین هفتگی دلار نیمایی برای نوزدهمین روز بدون تغییر ماند و نرخ 28 هزار و 371 تومان نسبت به روز گذشته، تغییری نداشت. میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و  300 تومان ثابت است.

نوسان آرام دلار

دلار که بازار روز گذشته را با قیمت 44 هزار و 550 تومان به پایان رسانده بود، امروز را در ابتدا کاهشی آغاز کرد و تا 44 هزار و 450 تومان نیز پایین رفت ولی در ادامه مجددا افزایشی شد و تا 44 هزار و 620 تومان پیش‌روی کرد. در نهایت دلار آزاد تا ساعت 15، با 100 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز، 44 هزار و 650 تومان پیشنهاد می‌شد. قیمت دلار در تابلوی صرافی‌ها، 78 تومان نسبت به دیروز کاهش داشت و امروز طبق آخرین تغییرات 43 هزار و 607 تومان درج شد.


ادامه ریزش قیمت های بازار

قیمت های بازار امروز عمدتا روندی کاهشی داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین تزریقی بیشترین کاهش را داشتند و بین 100 تا 500 تومان اُفت را رقم زدند. در گروه پ پ های نساجی نیز به دلیل کاهش رقابت های روز گذشته، عمده کالاها نزولی بودند و بین 300 تا 2000 تومان ریزش را ثبت کردند. در گروه پ پ های شیمیایی نیز شاهد کاهش تا 2000 تومانی برخی کالاها بودیم. همچنین پی وی سی امروز بین 300 تا 1200 تومان پایین تر از قیمت روز گذشته پیشنهاد شد، چرا که رقابت های روز گذشته، کمتر از هفته قبل بود.

برنامه اعلام قیمت محصولات پتروشیمی در بهمن ماه 1401
قیمت پایه محصولات پتروشیمی فقط در روزهای 16 و 30 بهمن اعلام خواهد شد. به این ترتیب، قیمت های پایه‌ی هفته آینده، دو هفته و تا 30 بهمن، معتبر خواهد بود.

پلی استایرن انبساطی به جز تبریز، غیربهین یابی شد
بورس کالا در اطلاعیه ای اعلام کرد خرید از بهین یاب کالای پلی استایرن انبساطی به جز پتروشیمی تبریز، غیربهین یابی شده است. کالای استایرن بوتادین رابر تیره نیز بدون سقف بهین یاب محاسبه می‌شود.

عقب نشینی برنت به 83 دلار
برنت که معاملات امروز را با 84 دلار آغاز کرده بود، در ادامه مجدد کاهشی شد و با 1 دلار اُفت به 83 دلار رسید. قیمت برنت تا ساعت 15 به 83 دلار و 50 سنت رسید.

بورس تهران افزایشی شد
بعد از افت 2 هزار و 505 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را افزایشی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 16 هزار 873 واحدی، به 1 میلیون و 556 هزار واحد رسید.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟