چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 27 دی 1401/ شماره 684
عناوین خبری امروز: بازگشت خریداران پ پ و پی وی سی به گود رقابت, عدم تغییر دلار نیمایی, صعود دلار آزاد به میانه کانال 41 هزار تومان

بازگشت خریداران پ پ و پی وی سی به گود رقابت
به دلیل تعطیلی روز یکشنبه، عرضه های گروه پ پ و پی وی سی، یک روز عقب افتاد و معاملات این کالاها، امروز در بورس کالا انجام شد. علی رغم پایان ماه و کاهش سهمیه، رقابت ها نسبت به هفته قبل بیشتر شد. البته احتمال می رود نگرانی از قطع گاز و کاهش تولید پتروشیمی ها، رقابت ها را افزایشی کرده باشد. کالاهای گروه پ پ نساجی که هفته قبل بین 2 تا 38 درصد رقابت شده بودند امروز با رقابتی بین 12 تا 52 درصد معامله شدند. پ پ های شیمیایی نیز که هفته قبل بین 28 تا 74 درصد رقابت شده بود امروز با رقابتی بین 29 تا 89 درصد معامله شدند. رقابت های گروه پی وی سی نیز امروز افزایشی بود و از 1 تا 11 درصد به 5 تا 22 درصد رقابت رسید.

عدم تغییر دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی امروز نیز ثابت ماند و عدد 28 هزار و 371 تومان نسبت به دیروز، تغییری نداشت. میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و  300 تومان باقی ماند.

صعود دلار آزاد به میانه کانال 41 هزار تومان

دلار که بازار روز گذشته را با قیمت 41 هزار و 280 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را افزایشی و با قیمت 41 هزار و 550 تومان آغاز کرد و در ادامه با روندی صعودی تا 41 هزار و 820 تومان نیز پیش رفت اما مجددا کمی کاهشی شد. در نهایت دلار آزاد تا ساعت 15، با 390 تومان رشد نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 41 هزار و 670 تومان پیشنهاد می‌شد. دلار در صرافی ملی نیز امروز جمعا با 501 تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، 39 هزار و 617 تومان قیمتگذاری شد. نرخ دلار در بازار متشکل ارزی نیز، امروز 39 هزار و 398 تومان است و طبق اعلام بانک مرکزی از صبح امروز تمام معاملات دلار توافقی و یورو توافقی در بازار متشکل ارزی، بدون دامنه نوسان انجام می شود.

قیمت های بازار عمدتاً افزایشی

قیمت های بازار امروز عمدتاً روندی صعودی داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین فیلم و سنگین تزریقی افزایشی بودند و بین 100 تا 800 تومان رُشد را ثبت کردند و تنها سبک فیلم و سبک خطی کاهشی بودند و تا 400 تومان اُفت را رقم زدند. در گروه پ پ های نساجی، کالاها صعودی بودند و بین 300 تا 500 تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. پ پ های شیمیایی نیز بین 500 تومان کاهش تا 1000 تومان افزایش نوسان قیمت داشتند و سایر کالاها نیز بدون تغییر ماندند. گروه پی وی سی نیز بین 300 تا 1000 تومان بالاتر از روز گذشته، پیشنهاد شدند.

خرید از بهین یاب پت نساجی 1 ماهه شد 
با تصمیم کمیته تخصصی پتروشیمی، از سه‌شنبه 27 دی، خرید از بهین یاب کالاهای پت نساجی و سوپربرایت از 12 ماهه به 1 ماهه کاهش پیدا می کند. سهمیه خرید از بهین یاب پلی وینیل کلراید هم به یکساله تغییر پیدا کرد.

تداوم معاملات برنت با 84 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 84 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز را نیز با همین قیمت آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15، به 84 دلار و 70 سنت رسید.

افزایش 6 هزار واحدی بورس تهران
بعد از صعود 36 هزار و 970 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران، امروز را  هم افزایشی به پایان رساند و شاخص کل در خاتمه معاملات با رشد 6 هزار و 372 واحدی، به 1 میلیون و 687 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟