جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دو سوم ظرفیت صنایع پلیمری خالی است
مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت گفت: ظرفیت تولید در صنایع پلیمری ۲۵میلیون تن است که سال گذشته یک‌سوم این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن صفدری افزود: ظرفیت تولید ایجادشده در صنایع پلیمری مربوط به واحد‌‌‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با ۴۰‌درصد پیشرفت فیزیکی است و در سال ۱۴۰۰، ۸میلیون و ۸۴‌هزار تن محصولات پلیمری توسط مجتمع‌‌‌های پتروشیمی تولید شده است.

وی با اشاره به میزان نیاز کشور به محصولات پلیمری گفت: براساس سهمیه‌‌‌ای که برای ۴‌هزار و ۸۷۰واحد تولیدی صنایع پایین‌دستی در سامانه بهین‌یاب به ثبت رسیده است، نیاز واحد‌‌‌ها ۷۲۰‌هزار تن برآورد و مازاد آن صادر می‌شود.

صفدری افزود: در ۹ماهه امسال، ۳میلیون و ۶۶۵‌هزار و ۲۲۵تن انواع محصولات پلیمری در بورس عرضه شده و با توجه به مازاد بر تولید، بخش عمده این تولیدات صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت با انتقاد از رقابت قیمت محصولات پلیمری در بورس گفت: با وجود آنکه تولید محصولات پلیمری بیشتر از مصرف کشور است، به دلیل رقابت قیمتی که در بورس‌کالا برای این محصولات وجود دارد، با قیمت بالا عرضه می‌شود و همین رقابت به افزایش قیمت تمام‌شده محصولات پلاستیکی می‌انجامد و در نهایت هزینه این رقابت را مردم می‌‌‌پردازند.

صفدری با اشاره به تخلف برخی از مجتمع‌‌‌های پتروشیمی در صادرات محصولات پلیمری، افزود: متاسفانه پتروشیمی‌ها، برخی کالا‌‌‌هایی را که صادرات آنها ممنوع شده، صادر می‌کنند.

به همین دلیل اخیرا مصوبه‌‌‌ای با این مضمون در ستاد تنظیم بازار تدوین و ابلاغ شد که مجتمع‌‌‌های پتروشیمی و سایر تولیدکنندگانی که کالای آنها در بورس عرضه می‌شود، در صورت رعایت حداقل عرضه، می‌‌‌توانند مجوز صادرات را از وزارت صمت دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با این دستورالعمل می‌‌‌توان صادرات محصولاتی را که بازار آنها ملتهب است یا در داخل با ارزش‌افزوده بیشتری قابلیت تولید دارند، مدیریت کرد و وزارت صمت به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و حتما صادرات آنها را محدود می‌کند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟