شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

ظرفیت 15 میلیارد دلاری صادرات ایران به ترکیه
رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت در حالی که ترکیه سالانه 300 میلیارد دلار واردات دارد، اما سهم ایران از این بازار بسیار اندک است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از فارس، مهرداد سعادت دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با وضعیت تجارت ایران و ترکیه، گفت: ایران از پتانسیل صادرات 15 میلیارد دلاری به ترکیه برخوردار است، اما برای رسیدن به این هدف موانع و مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

وی با بیان اینکه در سال 2012 تجارت ایران و ترکیه به 22 میلیارد دلار رسید، افزود: اگر تجارت دو کشور با همان روند ادامه داشت، اکنون سطح روابط تجاری دو کشور از 30 میلیارد دلار نیز عبور کرده بود.

قرارداد تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه عملیاتی نیست

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه بیان داشت: با وجود انعقاد قرارداد تعرفه ترجیحی میان ایران و ترکیه اما ورود برخی از کالاهای ترکیه به کشور ممنوع شده است، لذا این عامل باعث شده تا ترکیه نیز عمل متقابل انجام دهد و واردات یک سری کالاها را از ایران قبول نکند و در واقع تجارت ترجیحی بین دو کشور عملیاتی نیست.

* اخذ مالیات مضاعف از کالاهای ایرانی وارداتی به ترکیه

سعادت دهقان با بیان اینکه گمرک ترکیه برای واردات کالا از ایران به این کشور مالیات مضاعف دریافت می‌کند، گفت: به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران واردکننده کالا به ترکیه نمی‌تواند، مبلغ کالا را از سیستم بانکی ترکیه به خارج ترکیه حواله و ارسال کند، لذا با توجه به اینکه تاجر ترک نمی‌تواند این پول را به صورت رسمی از کشور خارج کند 6 درصد مالیات از کالاهای ایرانی دریافت می‌کند. 

 سهم اندک ایران از بازار ترکیه

وی با بیان اینکه ترکیه سالانه 300 میلیارد دلار واردات دارد، گفت: این در حالی است که سهم ما از صادرات به کشور ترکیه بسیار اندک است و نیمه نخست امسال 2.5 میلیارد دلار به این کشور صادرات داشته‌ایم.  

سعادت دهقان در رابطه با کالاهای صادراتی ایران به ترکیه بیان داشت: ترکیه یکی از خریداران گاز از ایران است، همچنین این کشور بیشتر خریدار مواد اولیه از ایران است. 

وی بیان داشت: در مجموع ترکیه خیلی علاقه مند به خرید کالاهای ساخته شده از ایران نیست و این کشور بیشتر علاقمند به خریداری مواد اولیه و فرآورده‌های نفتی از کشورمان است. 

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه اظهار داشت: تراز تجاری ایران و ترکیه در 6 ماه نخست امسال به نفع ما بوده است، زیرا در این مدت 2 میلیارد و 600 میلیون دلار کالا به ترکیه صادر شده است، اما در مقابل 2 میلیارد و 500 میلیون دلار کالا از این کشور وارد شده است. 

 لزوم بهره‌مندی از ظرفیت ترکیه برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی 

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تجارت ترکیه یکی از کشورهای مهم و استراتژیک برای ایران محسوب می‌شود، گفت: ما می توانیم بسیاری از کالاهای صادراتی‌ خود را با برند ترک یا ایرانی از طریق ترکیه به سایر کشورها صادر کنیم، لذا تجار باید به این نکته توجه کنند و از ظرفیت ترکیه برای صادرات مجدد استفاده کنند. 

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی برای تجارت ایران و ترکیه مساله لجستیک است، زیرا در خصوص حمل و نقل کاری نکرده‌ایم که صادرات ما ارزان شود. 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟