دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اختلال در واردات پلی استایرن انبساطی، تیری دیگر بر پیکر بی جان بازار پلاستوفوم
یادداشت وارده | در حالی که قریب به چهار ماه از شروع فرآیند تعمیرات اساسی پتروشیمی پارس میگذرد بازار پلی استایرن انبساطی و سایر صنایع پایین دستی همچنان در بلاتکلیفی وسردرگمی به سر می‌برد.

هفته های اخیر برخی از تولیدکنندگان پلاستوفوم و فعالین بازار اقدام به واردات پلی استایرن انبساطی (ٍEPS) از مقاصد ترکیه و پاکستان کرده بودند که علیرغم هزینه های گزاف امید آن می‌رفت ادامه فرایند واردات بتواند بخشی از نیاز داخل کشور را تأمین کند.

 

ولی متاسفانه با شروع اورهال پتروشیمی های ترکیه و آغاز تعطیلات میلادی و همچنین عدم همکاری شرکت های ترک برای همکاری با طرف های ایرانی به دلیل تحریم و همزمان، التهابات ارزی داخل کشور، ادامه فرایند واردات با اختلال جدی روبرو شده است.  

این درحالی هست که در طول این چهار ماه پتروشیمی پارس بارها طی اطلاعیه های مختلف از اتمام  قریب الوقوع اورهال خبر داده شد. این عدم اطلاع رسانی دقیق توسط پتروشیمی پارس موجب اختلال جدی در بازار و باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیری شده است.  

نهایتا پتروشیمی پارس بعد از گذشت 3 ماه، اقدام به واردات 12 هزار تن استایرن مونومر کرده که از اوایل دی ماه قابل عرضه در بورس کالا خواهد بود. به‌نظر می‌رسد تا تولید مونومر پارس آغاز نشود واردات این 12 هزار تن نتواند در بازار تشنه ی این محصول اثر مهمی بگذارد چرا که قبل از اورهال به‌طورمیانگین پارس حدود 18 هزار تن در ماه مونومرعرضه می‌کرد. 

در حالی که یکی از شعارهای اساسی دولت، ساخت انبوه مسکن ملی بوده، عدم وجود پلاست فوم به عنوان  یکی از مصالح  ساختمانی استراتژیک استمرار این امر را با وقفه و اختلال جدی همراه کرده است. 

به نظر می‌رسد وزارت صمت و دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین پتروشیمی پارس می توانستند با اقدامات مناسب و برنامه ریزی دقیق تر مانع از التهاب بازار و تعطیلی و رکود صنایع پایین دستی از جمله صنعت پلاست فوم شوند.

انتشار یادداشت های دریافتی ویکی پلاست به منزله رد یا تأیید آن ها نیست و صرفا بازتاب نظرات فعالان بازار و تولیدکندگان محترم است.

 


ویکی پلاست | مرجه بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟