پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲ آبان ۱۴۰۱ 0 691

شاخص ارزی در کریدور ۳۲ به کار خود ادامه داد

شروع با ثبات دلار آبان

شروع با ثبات دلار آبان
نرخ شاخص ارزی در نخستین روز آبان ۱۴۰۱ با ۱۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۳۲ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. این در حالی است که خبر‌های منتشر شده در زمینه نشست‌های هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی فاقد سیگنال‌های مثبت بوده و انتظارات موجود در فضای جامعه و بازار سمت و سوی تورمی دارد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بانک مرکزی با افزایش حجم عرضه خود به معاملات رسمی بازار تهران در تلاش برای کنترل نرخ ارز است که این امر در بلندمدت می‌تواند موجب ایجاد کسری در تراز پرداخت‌های این نهاد بازار‌ساز شود.

گفتنی است که روز گذشته قیمت فروش هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات توافقی که عمده تزریق‌های بانک مرکزی در آن صورت می‌پذیرد، در محدوده کانال قیمتی ۳۱ هزار تومانی و در بازه ۳۱ هزار و ۳۰۰ تا ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت شد.

با ثبات نسبی نرخ دلار غیر‌رسمی در معاملات روز ابتدایی آبان ماه قیمت سکه طلا نیز کاهش اندک ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.


دیروز یکشنبه یکم آبان ماه قیمت دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران با ثبات نسبی همراه بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات صبح روز گذشته با حدود 40 تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 32 هزار و 800 تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

اما طولی نکشید که روند نرخ این ارز تغییر فاز داد و دچار نوسانات کاهشی شد. در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم نرخ شاخص ارزی در معاملات ظهر روز گذشته در نیمه پله هشتم کانال 32 هزار تومانی معامله شد و در نهایت نیز در همان جایگاه یعنی رقم 32 هزار و 750 تومان به فعالیت روزانه خود پایان داد.

کارشناسان ارزی ضمن اشاره بر روند افزایشی تزریق‌های نهاد بازار‌ساز به معاملات ارزی تهران بر این باورند که درصورت عدم تامین ذخایر ارزی کشور، کسری تراز پرداخت‌های بانک مرکزی در آینده مشکل‌ساز خواهد شد.

اما در آن‌سو مسوولان بانک مرکزی در ماه‌های گذشته اخبار متعددی از وضعیت مناسب ذخایر ارزی کشور منتشر کردند که در آخرین اظهارنظر علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، وضعیت تامین ارزی کشور را بسیار مناسب خواند.

در این میان گزارش‌های به عمل آمده از فضای بازار ارز تهران نیز حاکی از آن است که عمده متقاضیان ارز در صرافی‌های مجاز اقدام به خرید ارز توافقی می‌کنند و حجم معاملات توافقی از معاملات خرد بازار آزاد پیشی گرفته است.

روز گذشته با روند کم نوسان نرخ دلار غیررسمی قیمت سکه نیز تحرکات چشمگیری از خود به نمایش نگذاشت و در واپسین معاملات روز گذشته قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با حدود 50 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم 14 میلیون و 950 هزار تومان رسید.

گفتنی است که نرخ حباب این فلز گران‌بها نیز روز گذشته در محدوده کانال قیمتی 2 میلیون و 100 هزار تومانی محاسبه شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟