چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دلار قیمت پایه چند می شود؟/ خبرهای جدید از واقعی شدن تقاضاها
نه از شب گذشته و توضیحات رییس کل جدید بانک مرکزی، بلکه حداقل از یک ماه گذشته، سؤال مهم و جدی بازار در مورد تغییر قیمت دلار در محاسبه نرخ پایه محصولات پتروشیمی، بوده است.

به گزارش ویکی پلاست، دیشب (یکشنبه 14 مرداد 1397) که رییس کل بانک مرکزی آب پاکی را روی دست همه ریخت و دلار بانکی را مختص کالاهای اساسی اعلام کرد، ابهام و تعداد سؤالات هم بیشتر شد.

بالاخره چه قیمتی و چه فرمولی برای محاسبه دلار در نرخ های بعدی قیمت های پایه قرار است محاسبه شود؟ همه نوع عددی در قالب گمانه زنی به عنوان نرخ دلار برای محاسبه قیمت پایه مطرح می شود ولی هیچ کدام مستند نیست.

بدیهی است تا فردا (سه شنبه 16 مرداد) که بانک مرکزی بسته جدید ارزی را اجرایی نکند و همچنین تا ستاد تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، بر اساس جزئیات بسته جدید ارزی، تصمیمی نگیرد، نرخ دلار، همانی است که در اعلام قیمت های هفته جاری لحاظ و قیمت های جدید بر پایه آن اعلام شد.

از طرفی خبر می رسد ستاد تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، تصمیمات جدیدی برای کاهش تقاضا گرفته است. این گزاره، یعنی کاهش تقاضا، همیشه با بهین یاب و کدهای غیرفعال مساوی بوده و شاید تصمیم جدید این ستاد، پایش و احصای کدهای غیرفعال و کنار گذاشتن آن ها از بورس کالا باشد. خریدهای امسال بورس کالا در حالی انجام می شود که سهمیه واحدها بر اساس میزان خرید سال 96 + 20 درصد مازاد معاملات، در نظر گرفته شده است.

اگر قیمت دلار و سکه را به عنوان شاخص هایی از بازار که تأثیر مستقیمی روی سایر بازارهای مهم دارند در نظر بگیریم، بعد از معرفی بسته ارزی توسط همتی، دلار نسبت به دیروز تغییر زیادی نداشته و سکه نیز در بلاتکلیفی بالا رفتن و پایین آمدن در حدود قیمتی 100 هزار تومان است؛ به طوری که در عرض چند دقیقه قیمت سکه به سرعت کاهش و افزایش می یابد ولی میل کاهش در هر دو مشهود و مورد انتظار است.

اعلام قیمت های روز یکشنبه 14 مرداد هم به رغم اینکه به جز چند گریه محدود مثل پلی استایرن معمولی و SBR ها، تغییر جدی زیادی نداشت اما بازخوردهای بازار نشان می دهد، قیمت ها نه از متغیر قیمت پایه بلکه از قیمت مورد انتظار آینده تبعیت می کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟