جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۸ توصیه برای حفظ بهره‌وری در محیط پرسروصدا
شما هم از آن‌ افرادی هستید که کوچک‌ترین صدایی به‌راحتی تمرکزتان را به‌ هم می‌زند؟ اگر پاسختان مثبت است، حتما می‌دانید فکرکردن و کارکردن در محیط پرسروصدا چقدر عذاب‌آور است. نتیجه‌ هم معمولا خوب از آب درنمی‌آید. البته با توجه به اینکه ادارات روز‌به‌روز کوچک‌تر و شلوغ‌تر می‌شوند، چاره‌ای نیست جز اینکه راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

۱. از گوش‌گیر یا هدفون استفاده کنید
اگر به‌راحتی دچار حواس‌پرتی می‌شوید، اولین پیشنهاد ما به شما استفاده از گوش‌گیر است. باورتان نمی‌شود این محافظ‌های کوچک و بامزه چقدر راحت صدای پس‌زمینه را محو می‌کنند و تمرکزکردن چقدر آسان‌تر می‌شود.

حتی می‌توانید هدفون روی گوشتان بگذارید و موسیقی محبوبتان را پخش کنید. این‌طوری با یک تیر دو نشان می‌زنید؛
هم از سروصدای محیط فرار می‌کنید و هم طنین دل‌نواز موسیقی را الهام‌بخش کارتان می‌کنید. فهرستی از آهنگ‌های مناسب آماده کنید و هرموقع سروصدای دفتر زیاد شد، به آن پناه ببرید.

۲. اتاقی ساکت‌تر پیدا کنید
معمولا در فضاهای کاری باز، همه کارمندان مکالمات یکدیگر را می‌شنوند و حتی گاهی ناچارند سروصدای تماس‌های شخصی کارمندان و ارباب رجوع را هم تحمل کنند.

فضای کاری باز اگرچه ارتباط بین کارمندان و حس همکاری را تقویت می‌کند، گاهی می‌تواند به بهره‌وری آنان آسیب بزند. اگر نمی‌توانید روی کارتان تمرکز کنید، بگردید و فضای آرام‌تری در محیط دفتر پیدا کنید، مثلا اتاق کنفرانسی که می‌دانید اکثر مواقع بلااستفاده است.

همچنین سعی کنید وظایف روزانه را با توجه به ساعت‌های اوج ازدحام در دفتر برنامه‌ریزی کنید. یعنی پروژه‌های مهمی را که به فکر بیشتری احتیاج دارند نگه دارید برای ساعت‌های خلوت‌تر.
هیچ اشکالی ندارد اگر بخواهید ساعات اوج سروصدا را در دفتر سایر کارکنان شرکت بگذرانید، پس این گزینه را هم در نظر داشته باشید.

۳. روی یک کار تمرکز کنید
برای خواندن و نوشتن ایمیل تأثیرگذار به تمرکز زیادی احتیاج نداریم، اما وظایف مهم‌تر مثل نوشتن یا خواندن مقاله‌های فنی یا ساخت ویدئو تمام توجه و تمرکز ما را می‌طلبند و اگر در این میان وقفه کوتاهی بیفتد، ناچار می‌شویم به عقب برگردیم و هرچه را نوشته‌ایم و خوانده‌ایم یک‌ بار دیگر مرور کنیم تا دوباره در جریان کار قرار بگیریم.

یکی از اصول موفقیت تمرکز روی یک کار است، چیزی که در دفاتر اداری خلاف آن را زیاد می‌بینیم؛ هر کارمند در آن واحد چندین کار را انجام می‌دهد تا زودتر کارها را پیش ببرد.

نشدنی نیست، اما حداقل باید آرامش نسبی در محیط برقرار باشد تا حواس کارکنان پرت نشود. به یاد داشته باشید که تمرکز روی یک وظیفه تا تکمیل آن، یکی از ضروریات بهبود بهره‌وری در محیط کار است.

۴. خودتان را در معرض صداهای بلند قرار بدهید
می‌دانید چرا صدای بلند این‌قدر برای ما آزاردهنده است؟
یک از دلایل مهمش این است که گوش ما به سکوت عادت کرده است. به‌ خیال خودمان از سروصدا اجتناب می‌کنیم تا کارمان را بهتر انجام بدهیم و در محیط کار موفق‌تر باشیم، غافل از اینکه همیشه و همه‌جا سکوت محض برقرار نیست.

می‌خواهید این مشکل را برطرف کنید؟ زمان بیشتری را در محیط‌های پرسروصدا بگذرانید تا گوشتان به صداهای پس‌زمینه عادت کند.
بعد از مدت کوتاهی کاملا احساس می‌کنید حواس‌پرتی ناشی از سروصدا برایتان کم‌رنگ شده است. شاید این راهکار برای همه مفید نباشد، اما ارزش امتحان‌کردن را دارد.

۵. عوامل حواس‌پرتی را کنار بگذارید
سروصدای دفتر کار به‌اندازه کافی حواس‌پرتی می‌آورد، پس چرا خودمان با کارهای حاشیه‌ای این حواس‌پرتی را بیشتر کنیم؟ کمی درباره ترفندهای خودمدیریتی تحقیق و آنها را اجرا کنید.

مثلا تلفن همراهتان را کنار بگذارید یا حداقل صدایش را قطع کنید. مرورگرها و برنامه‌های غیرضروری را ببندید و فقط صفحاتی را باز نگه دارید که با آنها کار دارید. برای خودتان زمان استراحت تعیین کنید و تا حد امکان به این برنامه‌ریزی زمانی پایبند باشید.

۶. صدای مزاحم را با صداهای دیگر محو کنید
شاید ایده اضافه‌کردن صدای جدید به محیط پرسروصدا عجیب به‌ نظر برسد، اما تأثیر آن را دست‌کم نگیرید. گاهی عامل حواس‌پرتی خود سروصدا نیست، بلکه نوع خاصی از صداست.

سعی کنید نزدیک پنجره‌ای باز و رو به خیابان بنشینید تا صدای ترافیک را بشنوید یا اتاقتان را با کارکنانی شریک شوید که مدام صحبت می‌کنند تا صداهای دیگر اصلا به‌ گوشتان نرسند. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های پخش صدا به‌راحتی می‌توانند صدای ریتمیک پس‌زمینه را با نویز ثابت جایگزین کنند.

۷. برنامه کاری جدید تنظیم کنید
اگر احساس می‌کنید مواقعی که کسی در دفتر نیست بیشترین بازدهی را دارید و می‌توانید خارج از ساعات اداری کار کنید، سعی کنید قبل از دیگر کارکنان به دفتر بروید یا بعد از خروج آنها در دفتر بمانید و به کارهای نیمه‌تمام‌ برسید. تازه اگر کارکنان دیگر هم مثل شما صبح زود به دفتر آمدند نگران نباشید، چون سرصبح کمتر کسی حال حرف‌زدن دارد!

۸. مسئله سروصدای دفتر را مطرح کنید
اگر هیچ‌کدام از راهکار‌های گفته‌شده فایده‌ای نداشتند، دنبال راهی برای حل مشکل سروصدا بگردید.
اگر مسئله مربوط به محیط کار است، انتظار می‌رود مدیر دفتر قدمی بردارد و با کسانی برخورد کند که عامل سروصدای دفتر هستند.
وظیفه فرهنگ‌سازی به‌ عهده مدیر دفتر است و او باید بتواند سروصدای دفتر را در حد مشخصی نگه دارد.

در جلسات هفتگی درباره سر‌وصدا بگویید و سایر کارکنان را تشویق کنید آزادانه درباره این مشکل صحبت کنند. شاید هنگام این گفت‌وگوها راه‌حل مؤثری ارائه شود.

اگر می‌بینید کسی با تماس‌های تلفنی شخصی، شوخی‌های بیجا یک‌تنه سروصدای زیادی ایجاد می‌کند، مستقیم از او بخواهید کمی رعایت کند.
البته اگر خجالت می‌کشید یا رویارویی با همکارانتان برای شما راحت نیست، این مسئله را با سرپرست گروه یا مدیر دفتر در میان بگذارید و بگویید صدای محیط چقدر روی عملکردتان تأثیر منفی می‌گذارد.

به مدیر بگویید که اگر قوانین روشنی برای این مسئله وضع کند، سطح بهره‌وری کارکنان چقدر رشد می‌کند.

کلام آخر
هرجا زندگی در جریان باشد صدا هم هست. نمی‌توانیم آدم‌ها را ساکت کنیم، صدای ترافیک را قطع و همه تلفن‌های دنیا را خاموش کنیم که بتوانیم کار کنیم!

برای موفقیت شغلی خودمان هم که شده، باید یاد بگیریم با چه ترفندهایی در محیط‌های شلوغ کار کنیم و بیشترین بازدهی را داشته باشیم. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله، ایده‌های خوبی در ذهنتان شکل گرفته باشد.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟