چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پاسخ پتروشیمی انتخاب/ دنبال ایجاد التهاب نیستیم/ کم شدن عرضه ها با هماهنگی و تأیید NPC بوده
به دنبال انتشار خبری با عنوان "چه بر سر عرضه های انتخاب آمد؟ تغییر رفتار بعد از اورهال پارس" در ویکی پلاست، مدیریت فروش پتروشیمی پلی استایرن انتخاب، جوابیه ای با شرح زیر برای انتشار ارسال کرد، که عینا منتشر می شود

خبری که منتشر کردید که با زیرکی قصد داشتید انتشار خبر را به نقل یکی از مخاطبین، منتقل کنید، خبری کاملا غیر صحیح بوده و پتروشیمی انتخاب نه اکنون و نه هیچ زمانی، به دنبال ایجاد التهاب و رقابت در بازار نبوده و رعایت کف عرضه ها در هفته های گذشته به صورت منظم، گویای این مطلب است.

ما همیشه با عرضه های خود قیمت این مواد را در بازار داخل مدیریت کرده و این بار نیز همچون گذشته با این نحوه عرضه به دنبال مدیریت و کنترل بازار هستیم و نه رقابت و التهاب زایی. به جای اینکه تنها عرضه یک هفته را به صورت کوتاه مدت نگاه کنیم، با یک نگاه کلی، 6 هفته ای که قرار است اورهال باشد را نگاه کرده و با توجه به موجودی انبار خود، این تناژ را عرضه کرده ایم.

در عرضه های 6 هفته پیش ما هر هفته 3000 تن عرضه می‌کردیم و میانگین بیش از 1500 تن از آنها خریداری نمی شد، آن روز کسی نبود که برچسب التهاب زایی در بازار را به ما بچسباند؟  

در خبرتان گفته اید که پتروشیمی پارس کف عرضه را رعایت می کند پس چرا انتخاب، کف عرضه را نباید رعایت کند.

متأسفانه خود این اخبار غیر دقیقی که به بازار منتقل می کنید نتیجه ای جز التهاب زایی ندارد. مگر پتروشیمی انتخاب استایرن منومر خود را از بورس تأمین می کند که اکنون با توجه به رعابت کف عرضه پارس، ما هم کف عرضه را رعایت کنیم؟

پتروشیمی انتخاب خوراک خود را طبق قراردادی فی ما بین خود و پتروشیمی پارس مستقیم از آن پتروشیمی گرفته و از بورس خرید نمی‌کند و پتروشیمی پارس هم الزامی به تامین خوراک ما در بورس ندارد. تایید این صحبت بنده، هم اکنون علیرغم رعایت کف عرضه توسط پتروشیمی پارس در بورس، خوراک ما کاملا قطع شده و هیچ ورودی ای از پتروشیمی پارس نداریم.

نکته دوم در مورد موجودی انبارها، وقتی خبر اورهال به صورت ناگهانی مطرح شده و هیچ کس از این موضوع خبری نداشته است و هیچ پیش بینی ای برای انبارش مواد نبوده، با این خبر تمام برنامه ریزی های تولید ما را بهم می ریزد. ممکن است ما چند هزار تن بار در انبارها داشته باشیم ولی بحث اینجاست که آیا این گریدها، قابلیت عرضه داخل دارد یا نه. حجم عمده این تولید گریدهایی است که برای صادرات تولید شده باشد و اصلا تولیدکننده داخلی امکان مصرف این گریدها را ندارد.

ظرفیت تولید ما (نزدیک به 3000 تن در هفته) به نحوی است که عمده فروش های ما در بورس هر هفته طی همان هفته تولید می شود فلذا نیازی به تولید و انبارش محصول نیست و مازاد تولید ما نسبت به فروش های آن هفته، همگی گریدهای صادراتی تولید شده است.

سامانه جامع تجارت کاملا مشرف بر موجودی انبارهای ماست. اگر ما کف عرضه را رعایت نکنیم، بورس کالا عرضه ما را تأیید نمی کند مگر اینکه NPC بگوید که عدم رعایت کف عرضه، قابل توجیه است و برای عرضه این هفته  NPC، موجودی انبار ما را کنترل کرده و عدم رعایت کف عرضه را تأیید داده است.

اینکه یک راننده تریلی یک فیلم بفرستد که انبار ما پر از مواد است و چرا عرضه نکرده ایم و دنبال التهاب هستیم و شما هم آن را نشر بدهید، چیزی جز بی انصافی و خود مسبب التهاب ایجاد کردن نیست. اینکه خبر شما از نماینده رقبای ما در گروه های این صنعت پخش شود، محل شبهه و محل ابهام است.

اینکه این خبر دقیقا شبیه صحبت واسطه هایی است که اکنون در انبار های خود بار ندارند و به دنبال این هستند که با ایجاد جو رسانه ای بر ما فشار آورده که ما موجودی انباری که قرار است به صورت تدریجی و برای کنترل بازار و طی 6 هفته در بازار تزریق کنیم را به یکباره عرضه کنیم و مدیریت بازار به دست آنها افتاده و دیگر نشود به هیچ نحو بازار را مدیریت کرد نیز جای سوال و ابهام دارد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 71%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟