جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

چگونه پرسنل و منابع انسانی خود را مدیریت کنیم؟
این سؤال که چگونه می‌توانیم پرسنل و منابع انسانی خود را برای انجام هر چه بهتر کارها مدیریت کنیم، ذهن بسیاری از مدیران را درگیر کرده. در این مقاله به 7 مهارت کلیدی مدیریت پرسنل که برای موفقیت نیاز دارید اشاره خواهیم کرد.

چگونه پرسنل خود را مدیریت کنیم؟

سعی کنید در هر بازه زمانی مشخص، فقط یک مهارت مدیریت پرسنل را برای بهبود انتخاب کنید. شاید همین حالا که در حال مطالعه این مقاله هستید، تیم شما مانند سال‌ها یا ماه‌های گذشته هیجان زده و با انگیزه نباشد. تعدادی از پرسنلتان با فرسودگی شغلی دست‌وپنجه نرم کنند.

تیم‌ها و مدیران میانی در مورد اینکه چه چیزی را در اولویت قرار دهند سردرگم هستند. برخی احساس بی‌هدفی می‌کنند و احتمالاً به دنبال شغل دیگری باشند. احتمالاً به‌عنوان یک مدیر شغل و مسئولیت‌هایتان هرگز به این سختی نبوده و به‌طور همزمان، هرگز به این اندازه رهبری قوی شما برای مدیریت پرسنل، ضروری نبوده.

 
باید روی توسعه چه مهارت‌های مدیریتی تمرکز کنید؟

در پاسخ به این سوال که چگونه پرسنل و منابع انسانی خود را مدیریت کنیم به 7 مهارت اشاره خواهیم کرد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه این هفت مهارت می‌تواند برای مدیریت پرسنل به کار رود:

1- روابط ایجاد کنید.

تمرکز روی بالا بردن مشارکت، اعتماد بین اعضا، به اشتراک گذاری ایده‌ها و انجام درست کارها، می‌تواند در ایجاد روابط بهینه برای مدیریت پرسنل کمک کند. یکی از نقش‌های منحصربه‌فرد مدیران تسهیل مشارکت‌های قدرتمند پرسنل است.

مدیران می‌توانند با استفاده از مشارکت جمعی، شبکه بزرگ‌تری از استعدادها را کشف کنند که به‌تنهایی قادر به انجام چنین مهمی نبودند. مدیران باید برای بالا رفتن انگیزه و انعطاف پذیری کارمندان حمایت مناسبی از آنها داشته و پیوندهای ارتباطی مناسبی ایجاد کنند.

2- پرسنل را توسعه دهید.

به دیگران کمک کنید تا از طریق بهبود نقاط قوت، آگاهی از انتظارات و ارائه مربیگری حمایتگر به رشد مطلوبی در مهارت‌ها و جایگاه سازمانی برسند.

وقتی کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، امکان دارد احساس شود که زمانی برای توسعه ندارید. به همین دلیل است که مدیران باید دیدگاه «توسعه از طریق انجام کار» را در خودشان ایجاد کنند. از خود و اعضای تیمتان بپرسید، “چگونه می‌توانیم توسعه را در وظایف ضروری و روزمره بگنجانیم، به‌طوری‌که یک سال بعد، جایگاه بهتری داشته باشیم؟”

3- تغییرات را در آغوش گرفته و اهدافی را تعیین کنید که با چشم انداز سازمانی شما هماهنگ باشد.

اگرچه تغییر برای همه اتفاق می‌افتد، اما تجربه و واکنش‌های هر فردی متفاوت است. تغییر در فرآیندها، زمان اجرا، اهداف یا منابع امکان دارد برخی را تهییج کرده و برخی را دلسرد کند. مدیران مسئول ترجمه معنای تغییرات به افراد تیمتان هستند. مدیران موفق می‌توانند نگرانی‌ها و مقاومت‌های پرسنل را پیش بینی کنند.

مهم‌تر از مواردی که گفته شد، فرصتی است که برای عمیق‌تر شدن در روابط و شناخت بهتر افراد به وجود می‌آید. این موقعیتی است برای پرسیدن سوالهای با کیفیت مثل: در مورد شغل خودتان چه احساسی دارید؟ برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارید؟ چه نوع حمایتی مفید خواهد بود؟

 
4- الهام بخش باشید.

از طریق مثبت نگری، بینش عمیق، بالا بردن اعتمادبه‌نفس، پذیرش چالش‌ها و شناخت دیگران الهام بخش دیگران باشید.

بسیاری از مدیران از مدیر بودن لذت می‌برند زیرا از تعامل با مردم لذت می‌برند. چنین مدیرانی شاید متوجه شده باشند که الهام بخشیدن به دیگران به‌طور طبیعی اتفاق می‌افتد. اما به رسمیت شناختن دیگران و ایجاد مثبت‌اندیشی از ارکان اصلی الهام بخشی بوده، حتی اگر نیازمند ابزارهای جدید و تعهدی جدید باشد.

به خاطر داشته باشید که، شناخت معنادار زمانی اتفاق می‌افتد که شما اطلاعات دقیقی از کارها و شرح وظایف افراد داشته باشید. پا را فراتر از منابع گذاشته و درک کنید که آنها برای انجام کار به چه چیزهایی نیاز دارند. یا چه چیزهایی باعث معنادار شدن کار برایشان می‌شود. داشتن چنین دیدگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا هر فردی را دیده و ارزشمند قلمداد کنید. به نوبه خود، فرهنگی ایجاد کنید که در آن کارکنان هم تلاش‌های یکدیگر را ببینند.

 
5- انتقادی فکر کنید.

تمرکز خودرا روی جمع آوری و ارزیابی اطلاعاتی که منجر به تصمیمات هوشمندانه می‌شود، قرار دهید.

یکی از بخش‌های ارزشمند مدیر بودن، «آگاهی» در مورد آنچه در سازمان شما می‌گذرد، است. چنین آگاهی از طریق دوستی و مشارکت در سطح رهبری به دست می‌آید. شما باید یک مرکز داده باشید و دانش را به افرادی که رهبری می‌کنید منتقل کنید.

همچنین مهم است که سؤالات و نگرانی‌های احتمالی تیم خودتان را به خاطر بسپارید. این اطلاعات مهمی برای شماست چراکه افراد شما نیاز دارند که نظرات آنها شنیده شود.

 
6- به وضوح روی ارتباط برقرار کردن متمرکز شوید.

یکی از مسئولیت‌های شما به‌عنوان مدیر اینست که، اطلاعات کاری را به‌طور منظم و مختصر برای بالا بردن کیفیت مدیریت پرسنل به اشتراک بگذارید.

تحقیقات گالوپ مکرراً نشان می‌دهد که مکالمات مداوم مدیر و کارمند کلیدی برای مشارکت بیشتر کارکنان است. البته کیفیت مکالمات نیز اهمیت دارد. گاهی اوقات ممکن است مدیران فکر کنند که به خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند، اما کارمندان دقیقاً نمی‌دانند چه انتظاری از آنها می‌رود.

برقراری ارتباط صحیح شاید یکی از سخت‌ترین بخش‌های مدیریت باشد. فقط به این دلیل که در دنیای واقعی از کسی می‌پرسید: “چگونه می‌خواهی ارتباط را دریافت کنی؟” مسئله را حل نمی‌کند. برقراری ارتباط مؤثر در مدیریت پرسنل، واقعاً یک هنر است و نیاز به تمرین مستمر دارد.

 
7- مسئولیت پذیری ایجاد کنید.

در عملکردها خود و تیمتان را مسئول بدانید.

وقتی کلمه “پاسخگویی” را می‌شنویم، اغلب به شاخص‌ها یا بررسیهای عملکرد فکر می‌کنیم. مشارکت و مالکیت پرسنل در امور، راه به مراتب بهتری برای مسئولیت پذیری است. زمانی که افراد درگیر کارهای خودشان هستند، نسبت به دیگران و خود احساس مسئولیت می‌کنند. وقتی صاحب کارشان می‌شوند، مسئولیت نتیجه را بر عهده می‌گیرند. ایجاد مسئولیت‌پذیری تیمی برای مدیران، به معنای القای احساس مالکیت قلبی در هر مشارکت‌کننده است.

سریع‌ترین راه برای ایجاد مالکیت شخصی اینست که، به او کاری بدهید که دوست دارد انجام دهد و طبیعتاً آن را به خوبی انجام می‌دهد. وقتی کاری برای انجام دادن وجود دارد، بپرسید: “چه کسی در این کار استعداد دارد؟ چه کسی از این فرصت استفاده می‌کند؟”
سعی نکنید همه مهارت های مدیریت پرسنل را به یکباره بهبود بخشید.

امکان دارد فکر کردن به هر هفت کار در کنار تمامی کارهای دیگر، بسیار سخت به نظر برسد. در ادامه چند نکته برای شروع تشریح می‌شود:

یکی از هفت شایستگی را برای تمرکز روی بازه زمانی خاصی (هر فصل) انتخاب کنید. وقتی این لیست را مطالعه کرده و خودتان را ارزیابی می‌کنید، کدام مورد بیشتر شما را به چالش می‌کشد؟ یا کدام یک را برای موفقیت در نقش مدیریت پرسنل مهم‌تر می‌دانید؟ هربار روی تقویت یک شایستگی متمرکز شوید.

استعدادهای نهفته خودرا برای توسعه اثرگذاری در هر زمینه به کار بگیرید. اگر منطقه‌ای وجود دارد که در آن در حال بهبود هستید، شاید فکر کنید، ” در آن خوب نیستید و احتمالاً هرگز موفق نخواهید شد!” این نشانه آنست که شما به‌جای تمرکز بر نقاط قوت حال حاضر، به سمت پیشرفت گام بر می‌دارید. اگر از قبل نقاط قوت خودرا نمی‌شناسید، با شرکت در تست رایگان MBTI نقاط قوت و ضعف خودرا بهتر بشناسید.

 
کلام آخر:

بپذیرید که قوانین پایه‌ای مدیریت هنوز هم کار می‌کنند، اما باید بدانید که میدان بازی تغییر کرده. تغییرات سال‌های اخیر، محیط کار سنتی را متزلزل کرده و این شامل سبک‌های مدیریتی نیز می‌شود. برای شناخت سبک مدیریت خودتان از تست سبک رهبری مدیرنو استفاده کنید. در این مقاله به این سوال شما که چگونه پرسنل و منابع انسانی خودرا مدیریت کنیم پاسخ دادیم. امیدواریم این مهارت ها را در خود پرورش داده و به کار بگیرید.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟